معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان خبر داد:

ثبت‌نام اعتکاف در استان هرمزگان آغاز شد

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان خبر داد:

ثبت‌نام اعتکاف در استان هرمزگان آغاز شد

حجت الاسلام فولادی گفت: ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف از امروز یکم بهمن ماه در استان هرمزگان آغاز و به مدت ۱۴روز ادامه دارد.

ثبت‌نام اعتکاف  در استان هرمزگان آغاز شد

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد فولادی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اعلام خبر آغاز ثبت‌نام مراسم اعتکاف سال 1401 گفت: اعتکاف مجموعه‌­ای مرکب از مهم­ترین عبادات واجب و مستحب است؛ بنابراین این فریضه الهی معجونی است شفابخش و سازنده؛ هم اثر نماز در آن است که یاد خدا و بازدارندگی از گناهان دارد و هم نتیجه روزه که رازی از اسرار الهی است.

وی افزود: قرآن کریم در آیاتی به مسئله اعتکاف اشاره کرده است؛ از جمله به حضرت ابراهیم واسماعیل علیهما السلام فرمان می‌­دهد که خانه خدا را برای طواف کنندگان و معتکفان و نماز­گذاران آماده سازید.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: مساجد همواره به عنوان پایگاه اعتکاف، مرکز خلوت و انس عابدان با معبود خویش محسوب می­‌شوند و اعتکاف روزهایی در خلوت خویش با خود بودن و به یاد خدا زیستن است. 

حجت‌الاسلام فولادی با بیان اینکه ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف در هرمزگان از امروز اول بهمن به مدت ۱۴روز در سراسر هرمزگان آغاز می شود، گفت: ثبت نام به صورت حضوری و با مراجعه به مسجد محل و یا اداره تبلیغات اسلامی استان و شهرستان‌ها انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، روزهای ۱۵ تا ۱۷ بهمن ماه را زمان برگزاری مراسم اعتکاف اعلام کرد و افزود: مساجدی که ظرفیت برگزاری اعتکاف را دارا هستند با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی سراسر استان، جهت هماهنگی های لازم اقدام کنند. 

1401/11/01

تعداد بازدید: 6

T

T