حجت الاسلام احمدی ؛

باید از برخورد‌های نامناسب و سلیقه‌ای در امر به معروف و نهی از منکر پرهیز کرد

حجت الاسلام احمدی ؛

باید از برخورد‌های نامناسب و سلیقه‌ای در امر به معروف و نهی از منکر پرهیز کرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:امر به معروف و نهی از منکر عرصه فعالیت‌های فرهنگی و ایجابی بوده که می‌بایست از سوی آحاد مردم و مسئولین به صورت متقابل صورت پذیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست شورای امر به معروف ونهی از منکر اداره کل تبلیغات اسلامی استان با حضور دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد . 

حجت الاسلام والمسلمین سعید احمدی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست شورای امر به معروف ونهی از منکر اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت : اساس کار نهاد تبلیغات اسلامی امر به معروف و نهی از منکر بوده و همه برنامه ها و اقدامات این نهاد بر این دو فریضه استوار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان درادامه افزود: مساله امر به معروف و نهی از منکر عرصه فعالیتهای فرهنگی و ایجابی بوده که می بایست از سوی آحاد مردم و مسئولین به صورت متقابل صورت پذیرد.امر به معروف و نهی از منکر یکی از فعالیت‌های فرهنگی موثر و عامل اصلی در عرصه کاهش مفاسد و آسیب ها اجتماعی و ارتقای سطح کارآمدی مدیران می باشد.

حجت الاسلام احمدی گفت: در رابطه با فعالیت های فرهنگی و ایجابی در ترویج و گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، ابزار هنر و رسانه، تولیدات مناسب البسه و پوشاک، گفت و گو و کرسی های آزاد اندیشی در سیمای جمهوری اسلامی، از مهمترین عناصر تاثیرگذار در جامعه در موضوع گسترش امر به معروف و نهی از منکرمی باشد.

وی در رابطه با اهمیت شیوه اجرا و روش مناسب اجرای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: حتی با داشتن قانون مناسب، کامل و جامع هم، ما نیازمند داشتن شیوه درست در اجرای آن هستیم که متاسفانه بعضاً شاهد اجرای این فریضه به روش نادرست بوده که نتیجه آن ایجاد تنفر عمومی و آسیب دیدن اصل امر به معروف و نهی از منکر شده شد.

حجت الاسلام  احمدی در ادامه تصریح کرد: شناخت مصادیق معروف و منکر و پرهیز از برخوردهای نامناسب و سلیقه ای در توسعه و ترویج فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

ترویج امر به معروف و نهی از منکر اساس نظام اسلامی است

در ادامه این نشست حجت الاسلام سجاد ناصر دبیر ستادامر به معروف و نهی از منکر استان  نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از عظیم ترین و پر برکت ترین فرایض، فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر اساس و پایه نظام اسلامی است.

دبیر ستادامر به معروف و نهی از منکر استان وظیفه کارگزاران نظام در زمینه  احیای امر به معروف را بسیار مهم دانست و افزود:‌ وظیفه مسئولان در خصوص احیاء‌ و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار ضروری و حساس است و یکی از وظایف شرعی مسلمانان است.

وی بیان کرد:‌ هم اندیشی و تعامل مسئولان در همه زمینه ها به ویژه مقابله با تهاجم فرهنگی با ابزارهای گوناگون،همچنین فریضه واجبه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان زنجان یادآور شد:  ترویج ارزش های دینی و انقلابی و ارتقاء‌ آگاهی های دینی و معنوی از جمله اقداماتی است که به‌ ویژه می تواند مورد توجه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و سازمان های دولتی قرار گیرد.

1401/11/01

تعداد بازدید: 3

T

T