مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خبر داد:

حضور بیش از ۷ هزار نفر در مراسم اعتکاف استانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خبر داد:

حضور بیش از ۷ هزار نفر در مراسم اعتکاف استانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از ثبت‌نام و حضور بیش از ۷ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف این استان و توابع آن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام انصاری‌راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با پیش بینی اینکه امسال بیش از ۷ هزار نفر در هرمزگان معتکف خواهند شد، گفت: اعتکاف نورانی ساختن دل و صفا‌ بخشیدن به روح و مجالی برای راه‌یافتن به بارگاه جلال ربانی و بالاخره، اعتكاف برجسته‌ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است.

وی افزود: سنت حسنه اعتكاف با آن جایگاه ویژه و بركات بسیارش، در طول قرون و اعصار گذشته در میان مسلمانان آن‌چنان‌كه باید، جایگاه خود را نیافته و غبار مهجوریت، چهره درخشان آن را پوشانده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: خوشبختانه امسال مشکل خاصی در خصوص شیوع کرونا برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف وجود ندارد، ولی همچنان مراقبت همه جانبه بسیار ضروری است.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد با اشاره به آمار بالای معتکفین در سال‌های قبل از کرونا اضافه کرد: همه ساله استقبال خوبی از مراسم معنوی اعتکاف صورت می‌گیرد و امیدواریم در امسال هم تعداد زیادی از خداجویان در این سنت حسنه شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: مهمترین مسئولیتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی گذاشته شده‌اند، رسیدگی به مسائل فرهنگی دینی که شامل اقامه نماز جماعت در سه نوبت شبانه‌روز در مساجد مجری اعتکاف، اعزام مبلغ جهت پاسخگویی به احکام شرعی، اعزام سخنران متخصص در خصوص مسائل روز، اعزام مداح و راوی انقلاب و در صورت امکان تهیه و توزیع بسته فرهنگی و … است که در این راستا اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان آمادگی کامل دارد تا برنامه معنوی امسال را باشکوه تر از گذشته برگزار کند. 

1401/11/03

تعداد بازدید: 4

T

T