مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس:

نقش هیئات مذهبی معرفت‌سازی و معنویت‌آفرینی در جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس:

نقش هیئات مذهبی معرفت‌سازی و معنویت‌آفرینی در جامعه است

حجت‌الاسلام قانع در نشست هم‌اندیشی هیئات مذهبی که با حضور استاندار فارس برگزار شد، نقش هیئات مذهبی را تاثیرگذاری در دو حوزه معرفت‌سازی و معنویت‌آفرینی در جامعه دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، حجت‌الاسلام حسن قانع در نشست هم‌اندیشی هیئات مذهبی که با حضور آیت الله دژکام امام‌جمعه شیراز و نماینده ولی‌فقیه در استان، دکتر ایمانیه استاندار، حجت‌الاسلام موسوی رئیس‌کل دادگستری فارس و جمعی از پیرغلامان امام حسین (ع) در محل دانشگاه مهدویت شیراز برگزار شد؛ گفت: هیئت‌های مذهبی همواره یک نقش اساسی در دو عرصه در جامعه داشته‌اند، یکی در حوزه معرفت سازی و دیگری در حوزه معنویت آفرینی؛ این دو مأموریت همواره در نهاد هیئت نهفته و تبیین شده است. توجه به رسالت‌های هیئت‌های مذهبی می‌تواند عاملی برای دستیابی به تعالی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس اضافه کرد: مقام معظم رهبری در تبیین گام دوم انقلاب بر مقوله جامعه پردازی و تمدن سازی تأکید فراوان کردند، سازمان تبلیغات در گام تحولی که برای هیئت مذهبی در نظر گرفته، فعالیت هیئات را با مأموریت تمدن سازی اسلامی را مدنظر قرار داده است. می‌توان با نگاه ویژه به پتانسیل‌های هیئت‌های مذهبی، عمل‌گرایی را در فعالیت تشکل‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام قانع تأکید کرد: معرفت سازی و معرفت آفرینی باید اولویت اصلی فعالیت در هیئت‌های مذهبی باشد و باید از ظرفیت‌های موجود در این بخش نسبت به اجرای برنامه‌های اجتماعی توسط این نهاد مردمی استفاده کرد. در برنامه ریزی‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگ، اجتماع، سیاست و اقتصاد، مأموریت های به هیئت به‌عنوان یک نهاد مردمی واسپاری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند تمامی آحاد جامعه را به سمت این نهاد اجتماعی سوق دهد و توجه به هیئت‌های نخبگانی می‌تواند عاملی برای انسان‌سازی در گام دوم انقلاب شود.

1400/10/20

تعداد بازدید: 10
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T