مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت ویژه طلاب و روحانیون در گلستان

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت ویژه طلاب و روحانیون در گلستان

مراسم اختتامیه مرحله استانی پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت ویژه طلاب و روحانیون در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت ویژه طلاب و روحانیون در گلستان

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام علی برزگر در این مراسم اظهارکرد: حوزه های علمیه برادران و خواهران اعم از شیعه و اهل سنت و طلاب خارجی در جامعه المصطفی تحت پوشش مرکز خدمات حوزه های علمیه و دارالقرآن قرار دارد.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه گلستان گفت: در استان بیش از ۹ هزار طلبه و با احتساب خانواده های آنان بیش از ۳۰ هزار نفر را در این مرکز تحت پوشش داریم که از این حیث گلستان در جایگاه ششم کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به توسعه و کیفی سازی خدمات حوزه های علمیه بیان کرد: یکی از برنامه هایی که در دو سال اخیر آن را مورد توجه قرار دادیم، تدوین و اجرای برنامه های قرآنی است که در خانواده های طلاب و روحانیون کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام برزگر گفت: تلاش ما این است این حرکتی را که شروع شده تقویت و فراگیر کنیم تا در بین خانواده های طلاب، چهره های قرآنی رشد کنند و آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه قرآن نقش مهمی در زندگی شخصی و تربیت انسان ها دارد، افزود: قرآن کتاب زندگی است و باید برای زندگان تلاوت شود. خیلی از مشکلاتی که جوامع با آن مواجه هستند به دلیل عدم شناخت از قران یا فاصله گرفتن از آن است.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه گلستان افزود: قرآن تقویت کننده هویت فردی و اجتماعی است. انسان نیازمند هویت است؛ اگر هویت فردی انسان به درستی شکل بگیرد هویت اجتماعی بهتری خواهد داشت و در این صورت هویت ملی نیز به بهترین وجه ممکن بروز و ظهور می‌ یابد.

وی تاکید کرد: قرآن هویت فردی، اجتماعی، ملی و دینی انسان ها را تثویت می کند و دشمن نیز به دنیال ضربه زدن به این هویت است.

1401/11/23

تعداد بازدید: 4

T

T