مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان؛

در تبیین زیبایی دین برای نسل جدید کوتاهی کردیم

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان؛

در تبیین زیبایی دین برای نسل جدید کوتاهی کردیم

نشست هم اندیشی روحانیون مستقر و امامان پایگاه‌های اجتماعی زنجان با حضور حجت الاسلام نقیلو مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با محوریت تبیین دین برای نوجوانان و جوانان در جامعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ؛ حجت الاسلام نقیلو در این نشست گفت :یکی از مسائلی که در عصر حاضر توجه بسیاری از اندیشمندان حوزه تعلیم و تربیت را به خود جلب کرده ؛ تربیت دینی نسل نوجوان وجوان است. نظر به اینکه دوره نوجوانی یکی از حساس ترین مراحل زندگی هر انسانی بوده و در این سن نوجوانان به سن تکلیف رسیده و مکلف به انجام فرائض دینی و مذهبی می شوند؛ موضوع تربیت دینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در ادامه افزود : «درک جوان» از جمله مسائلی است که لازم است در مورد جوانان رعایت شود. به دلیل آنکه جوان خود را در این سنین غریب و تنها می بیند، اغلب سعی می کند علیه سنّت ها و آداب و رسوم قیام کند ، از والدین خود و جامعه کناره گیری کند و فقط با همسالان خود تماس بگیرد. در چنین حالتی، جوان به یک یا چند راهنما نیاز دارد تا او را درک کرده و محرم اسرار و همراز او گردند.حالا اگر کسی نباشد که به درد دل های جوان گوش دهد و یا احیاناً پدر و مادر در مقابل تفکرات او واکنش شدیدی از خود نشان دهند، روشن است که جوان دیگر والدین را محرم اسرار خود نمی داند و مسائل خصوصی را با آنان در میان نمی گذارد.

حجت الاسلام نقیلو با اشاره به اینکه جوان می خواهد همه آموزه های دینی را با عقل خود بسنجد گفت :  او فکر می کند اگر آموزه های دینی در قالب های فکری او بگنجد صحیح است، وگرنه درست نیست و باید کنار گذاشته شود. این عوامل موجب می شود هویت دینی جوان به خوبی شکل نگیرد و دچار بحران شناختی نسبت به این آموزه ها شود و راه نجات از این بحران را گریز از دین بداند!

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با تاکید بر تقش روحانیت در تبیین و اینکه  تحول اساسی دراین حوزه صورت گیرد افزود :وظیفه ما تبیین دین است ، برای تبین دین یک قیام عمومی را مطلبد و همه صاحب نظران در این حوزه باید ورود پیدا کنند . بخشی از مشکلات دراین حوزه به شیوه تبیین دین برمی گردد . کسی که در داخل سیاه چال است تصوری ازنور ندارد و تبیین دین یعنی نشان دادن نور یعنی نشان دادن نور، باید زیبایی های دین را به جامعه نشان دهیم .

این کارشناس مذهبی در ادامه گفت : ما برای جامعه آنگونه که شایسته است دین را تبیین نکرده ایم که از آنها انتظار داشته باشیم ، اگرما دین را به جوانان صحیح تبیین کنیم هم عقل آگاه می شود و هم دل عاشق می شود و برای تبیین دین هیچ تاریخ انقضاعی وجود ندارد ؛ ما باید از تمامی هنرها برای تبیین دین و پیشبرد اهداف استفاده بکنیم .

1401/12/02

تعداد بازدید: 5

T

T