حوزه هنری

حوزه هنری

حوزهٔ هنری در حوالی سال ۱۳۵۷ خورشیدی به نام کانون نهضت فرهنگی اسلامی به ابتکار طاهره صفارزاده تأسیس شد و پس از چند ماه به حوزه اندیشه و هنر اسلامی تغییر نام یافت و در ابتدای دههٔ ۱۳۶۰ به سازمان تبلیغات اسلامی پیوست.

 

در حوزه هنری، مجموعه اقدامات و فعالیت‌های هنری ذیل معاونت‌های این نهاد راهبری و مدیریت می شوند: معاونت هنری، معاونت سینمایی و معاونت آموزش.همچنین، معاونت اداری و مالی حوزه هنری همراه دیگر واحدهای ستادی و اداری نظیر اداره کل روابط عمومی، اداره کل امور استان ها و مجلس، اداره کل برنامه‌ریزی و نظارت و...این معاونت ها را در تحقق هر چه بیشتر اهداف و رسالت های تعیین شده یاری می رسانند و امورات ستادی را سامان‌دهی می‌کنند.

معاونت هنری و مراکز زیر مجموعه:

 بخش عمده ای از عملکرد حوزه هنری در مجموعه از مراکز ادبی و هنری «ذیل معاونت هنری» انجام می‌شود. این مراکز هنری تلاش می‌کنند تا در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی به تولید آثار و خدمات ادبی و هنری و از رهگذر آن به حمایت و پرورش استعدادهای جوان و متعهد بپردازد.

 مراکز مختلف مدیریت رشته های گوناگونی هنری عبارتند از:تئاتر، موسیقی، عکس، هنرهای‌تجسمی، ادبیات پایداری، شعر و داستان و طنز مکتوب.

 تبیین سبک زندگی اسلامی و ایرانی، تمرکز بر تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی و ترویج اخلاق اسلامی از موضوعات محوری مورد توجه در این مراکز در تولید آثار است که معاونت هنری حوزه هنری تعریف شده اند. تلاش برای نزدیک‌تر شدن هنر انقلاب مردم و ارائه تعریف انقلابی و مردمی از هنر متعهد در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست‌های این معاونت است.

 

1400/07/12

تعداد بازدید: 16

پربازدیدترین

جدیدترین

منتخب

قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T