با همفکری نخبگان قرآنی انجام گرفت؛

تدوین برنامه راهبردی «تحول در امور قرآنی» استان مرکزی

با همفکری نخبگان قرآنی انجام گرفت؛

تدوین برنامه راهبردی «تحول در امور قرآنی» استان مرکزی

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: سیاست های کلی و برنامه های راهبردی و عملیاتی برای تحول در امور قرآنی استان مرکزی با همفکری نخبگان قرآنی تدوین شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام جواد فراهانی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: تدوین سیاست‌های کلی و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی برای تحول در امور قرآنی استان مرکزی از اولویت‌های اصلی این اداره در جهت پیشبرد اهداف قرآنی است.

حجت‌الاسلام فراهانی افزود: با هدف شناسایی وضعیت قرآنی موجود در بین مردم و همچنین وضعیت موجود فعالان قرآنی مقرر شد، سند راهبردی تحول در امور قرآنی در استان مرکزی را تدوین و در شورای فرهنگ عمومی به تصویب برسانیم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: بر اساس مدل «Swot» و با استفاده از همفکری نخبگان قرآنی استان و مصاحبه با اساتید برجسته و هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی، در مورد آسیب‌شناسی وضعیت موجود، نقاط قوت و ضعف موجود در استان و جامعه قرآنی ازنظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای بهره‌وری در راستای ظرفیت قرآنی موردبررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: به منظور تدوین علمی و دقیق این سند نیاز به برنامه‌ریزی راهبردی داشتیم که بر اساس مدل «Swot» سؤالاتی را طراحی نموده و با مصاحبه و گفتگو با نخبگان قرآنی استان این سند را تدوین کردیم. در این مصاحبه‌ها با بررسی وضعیت موجود قرآن در بین مردم و وضعیت موجود جامعه فعالان قرآنی و شناخت نقاط قوت و ضعف و ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه قرآنی استان نسبت به تهدیدها و فرصت‌های لازم برای تحول در امور قرآنی به جمع‌بندی رسیدیم.

حجت‌الاسلام فراهانی عنوان کرد: اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک، معاونت اجتماعی و فرهنگی سپاه اراک و دفتر امور اجتماعی استانداری نیز در دستور کار است. هدف این طرح که در قالب تفاهم‌نامه ۴ جانبه برگزار خواهد شد، فعال‌تر شدن خانه‌های قرآنی و ورود مؤسسات و خانه‌های قرآنی در موضوعات آسیب‌های اجتماعی است. به همین منظور این برنامه در ۱۴ محله آسیب‌پذیر و حاشیه شهر توسط خانه‌ها و مؤسسات قرآنی اجرا خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان گفت: این برنامه از دی‌ماه امسال شروع می‌شود و تا اسفندماه ادامه خواهد داشت. در این برنامه کلاس‌های آموزشی با موضوعات مهارت‌های ارتباطی زوجین و مهارت خودشناسی و همسرشناسی برگزار خواهد شد.

1400/10/21

تعداد بازدید: 12
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T