مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل؛

تجربه نگاری امامان محله موفق در اردبیل اجرا می‌شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل؛

تجربه نگاری امامان محله موفق در اردبیل اجرا می‌شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: با هدف تبادل افکار و تجربیات تبلیغی، تجربه نگاری روحانیون موفق در اردبیل اجرا می‌شود

تجربه نگاری امامان محله موفق در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در جمع شرکت کنندگان « دوره جذب و گزینش مرحله ملی» روحانیون مستقر و امامان محله و روستای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در سرعین، که با موضوع شهید علی صفا موسی زاده برگزار شد، برنامه ریزی برای اجرای فعالیت های فرهنگی را به مثابه طراحی صحنه عملیاتی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: جامعه کنونی در کارزار تبلیغاتی دشمن در حیطه فرهنگی و دینی، ترسیمی از دوران دفاع مقدس بوده و عزمی جدی همانند رشادت های رزمندگان اسلام از سوی فعالان فرهنگی و تبلیغی را می طلبد که برنامه عملیاتی طراحی کرده و در میدان عمل به اجرای فعالیت ها بپردازند.

وی کار جمعی و وحدت عمل را عامل موفقیت در امور و زمین گیر کردن دشمنان عنوان کرد و گفت: رزمندگان در عملیات های مختلف با حرکت جمعی و توسل به حضرت زهرا (س) خط شکن میدان بوده و پیروزمندانه به اجرای عملیات می پرداختند اکنون مبلغان و طلاب نیز در خط مقدم مرزبانی از حریم الهی و دین اسلام قرار دارند و اگر در این راه با حرکت تمدنی و مشترک و با عهد جمعی به فعالیت بپردازند یقینا موفق خواهند شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به ترفندهای جبهه شیطانی دشمن در آخرالزمان اشاره کرد و گفت: دشمن در وهله اول در صدد بستن راه دینداری و تدین به روی مردم است و با رنگ و لعاب مختلف برای طیف های مختلف اعم از دانشگاه، حوزه، کف جامعه، نخبگان و. .. به طراحی برنامه می پردازد که در این کار زیاد موفق نبوده است چون دینداری در فطرت و ذات انسانها نهادینه شده است.

وی جدا کردن دین از سیاست و تبعیض در دینداری را از دیگر تلاش های دشمن در راستای منزوی کردن دین برشمرد و گفت: دشمن اسلام منهای سیاست را مطرح می‌کند و بر این امر تاکید دارد که دینداری شخصی قابل قبول است اما اسلام سیاسی مورد قبول نیست که در این راستا حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: کسی که ولایت فقیه را قبول ندارد روح دین را قبول ندارد. که این بیان حضرت امام نشانگر ضرورت همراهی اسلام با سیاست و حکمرانی جامعه است.
ضرورت راهبری فعالیت مساجد با مدیریت امامان محله

حجت‌الاسلام جعفرزاده با اشاره به رسالت فرهنگی بنیاد هدایت در راهبری فعالیت های روحانیون و امامان محله، افزود: در تعریف فعالیت روحانیون علاوه بر مقام بیان علم دین و بکارگیری هنر در تبلیغ و نیز بهره گیری از فضای مجازی، باید فلسفه وجودی روحانیون منبع جوشش خدمات برای مردم باشد و در کنار مردم از مسائل و مشکلات آنان اطلاع یافته و در صدد رفع آنان برآید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل پرداختن به وعظ و سخنرانی را تنها بخشی از فعالیت روحانیون عنوان کرد و گفت: حضور مستمر و اثرگذار در جامعه و پرداختن به مطالبات مردم و پیگیری نیازهای آنان می تواند رسالت اصلی مبلغان و روحانیون را منصه ظهور رسانده و دینداری و دین باوری را در مردم ارتقا بخشد.

وی روحانیون را تنها نیروی انسانی در دفاع از دین اسلام عنوان کرد و گفت: روحانیون در مسیر تدین مردم تنها هستند و هیچکس مانند طلبه ها ایفای نقش نمی کند اگر ما وسط میدان نباشیم هیچ کس در میدان نخواهد بود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده احیای امامت اجتماعی را وظیفه اصلی بنیاد هدایت برشمرد و افزود: بنباد هدایت دنبال احیای امامت اجتماعی است امامت اجتماعی با صرف نماز خواندن در مسجد اتفاق نمی افتد بلکه باید با همفکری و هم افزایی از تجربیات هم استفاده کرده و در تبلیغ مردمی و راهبری فعالیت های مساجد تلاش کنند.

وی گفت: متاسفانه در جامعه کنونی دین سکولار شدیدا بازتولید اجتماعی می‌شود و جریان مهدویت دروغین به‌عنوان تهدید بزرگ از سوی دشمن در جامعه رواج می یابد لذا روحانیون نباید برای هماهنگ خود با برخی افراد جامعه، در منابر سخنرانی حکومت را زیر سوال برند بلکه همواره در دفاع از حکومت ثابت قدم باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر تعالی شبکه امامت تاکید کرد و گفت: روحانیون باید در تعالی مساجد در جریان امر باید قرار گرفته و به‌عنوان اعضای هیئت امنای مساجد، از تصمیم گیران اصلی مساجد باشند که در این صورت مساجد فعال خواهند شد که در این میان هیئت امنای مساجد باید بال پرواز برای امامان محله باشند نه اینکه مانع فعالیت آنان شوند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده از تجربه نگاری امامان محله موفق در اردبیل خبر داد و گفت: تجربه نگاری از امامان محله موفق و ایجاد شبکه ویژه برای رسانه ای کردن و تبلیغ فعالیت ها در دستور کار است که با همکاری روحانیون و امامان محله موفق این امر اجرا خواهد شد.

وی بر ضرورت بازسازی ساختار فرهنگی کشور تاکید کرد و گفت: باید بر این نقیصه اذعان داشته باشیم که سرعت تغییر و تحولات اجتماعی در جامعه بقدری قوی است که حرکت ما هماهنگ با این شتاب نیست در فضای رسانه ای گستره و حجم عملیات ما بسیار اندک و محدود است و فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تشکیل لشگر سایبری محقق نشده است و باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل شناخت اولویت و شتاب بخشی به فعالیت را ضرورت اصلی در امور تبلیغی عنوان کرد و گفت: سازمان تبلیغات تلاش می‌کند که در تمام جاهایی که کار برای اسلام و انقلاب نیاز باشد پرچم بلند شده را هدف فرهنگی خویش قرار داده و برای تحقق اهداف تلاش کند.

1400/10/24

تعداد بازدید: 8

T

T