خیرین برای رفع مشکلات مالی پیرغلامان و مداحان پیش قدم شوند

خیرین برای رفع مشکلات مالی پیرغلامان و مداحان پیش قدم شوند

مسئول بنیاد دعبل استان سمنان گفت: برخی پیرغلامان و مداحان اهل بیت (ع) دچار مشکلات مالی متعددی هستند که لازم است برای رفع آن، خیرین ما را یاری کنند.

خیرین برای رفع مشکلات مالی پیرغلامان و مداحان پیش قدم شوند

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان: حسن اشرف مسئول بنیاد دعبل استان سمنان در دیدار مداحان با نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه به مسائل و مشکلات معیشتی پیرغلامان و مداحان اهل بیت (ع) کمتر پرداخته شده است، گفت: یکی از مهمترین مشکلات مداحان بیمه آنان است که باید مرتفع شود.  
وی با تاکید بر حفظ جایگاه پیرغلامان و نوکران سیدالشهدا، اظهارکرد: خانواده برخی مداحان دچار بیماری‌های صعب العلاج و سخت هستند که با توجه به بیمه نبودنشان متوسل به جا‌هایی می‌شوند که نباید بشوند.  
مسئول بنیاد دعبل استان سمنان تصریح کرد: در حال حاضر مداحان ما، ۲ میلیارد تومان بدهی به بنیاد کشور بابت بیمه دارند که توان پرداخت این بدهی را ندارند.  

اشرف با تشریح بدهکاری‌ها و مشکلات مالی که برخی مداحان به آن دچار هستند، گفت: این مشکلات  بیشتر به این علت است که این مداحان شغل ثابتی ندارند.  

اشرف با اشاره بر لزوم تشکیل شورای خیرین در بنیاد دعبل استان، افزود: تا پیش از تشکیل این شورا از نماینده، ولی فقیه درخواست می‌کنیم برای رفع مشکلات مالی مداحان با راهکاری ما را یاری کنند.

مسئول بنیاد دعبل استان سمنان اظهار کرد: با رایزنی با نمایندگان استان‌ها در مجلس تلاش شد تا امسال ردیف اعتباری برای بنیاد دعبل دیده شود، ولی هیچ اقدامی نشد.  

اشرف با گلایه از اوقاف و امور خیریه در عدم همکاری در رفع مشکلات مداحان، بیان کرد: نذوراتی که برای سیدالشهدا می‌شود را می‌توان به نوکران و ذاکران سیدالشهدا (ع) اختصاص داد، ولی اوقاف زیر بار این مسئولیت نمی‌رود.

1402/01/28

تعداد بازدید: 10
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T