سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه در جشن روزه اولی‌ها:

روزه‌داری فرزندان یکی از مصادیق تربیت اسلامی است

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه در جشن روزه اولی‌ها:

روزه‌داری فرزندان یکی از مصادیق تربیت اسلامی است

حجت‌الاسلام خلیفاوی در جشن روزه اولی‌ها از روزه‌داری فرزندان به عنوان یکی از مصادیق تربیت اسلامی یاد کرد.

روزه‌داری فرزندان یکی از مصادیق تربیت اسلامی است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، جشن روزه‌اولی‌های دختران در روستای کندران شهرستان بندرلنگه با حضور سرپرست تبلیغات اسلامی، بخشدار، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج و سپاه، امام جمعه اهل سنت کندران و مسئول شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بندرلنگه برگزار شد.

حجت الاسلام علی خلیفاوی سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه در این مراسم گفت: روزه داری و تربیت اسلامی با همدیگر ارتباط مستقیمی دارند. خانواده‌ها به خصوص پدر و مادر فرزندان را به روزه داری تشویق کنند که این روزه داری از مصادیق تربیت اسلامی است. فرزندان یاد می‌گیرند در مقابل سختی‌ها و مشکلات صبر و حوصله به خرج بدهند و این صبر و شکیبایی عامل خوشیختی و موفقیت انسان است.

وی گفت: هنگامی که فرزندان در یک محیط دینی و مذهبی رشد و نمو پیدا کنند مسلما مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به حداقل خود می‌رسد. روزه داری یکی از همین روش‌های تربیتی است که فرزندان هم به یاد فقرا و گرسنگان می‌افتند و هم اینکه تمرین صبر و تحمل انان افزایش پیدا می‌کند.

سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه در ادامه با بیان این مطلب که تربیت اسلامی فرزندان با روزه داری ارتباط مستقیمی دارد خاطر نشان ساخت: روزه داری با تربیت اسلامی فرزندان ارتباط مستقیمی دارد هر اندازه انسان به تربیت اسلامی فرزندان بها و ارزش قائل باشد به همان اندازه شاهد جامعه‌ای عاری از آسیب‌های اجتماعی و معضلات خواهیم بود.

حجت الاسلام خلیفاوی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت روزه داری در فرزندان اشاره کرد و افزود:‌ روزه داری باعث می‌شود که فرزندان در مواجهه با مشکلات از خود صبر و تحمل بیشتری از خود نشان دهند و زود از کوره خارج نشوند؛ و همچنین دستگیری از فقیران و مستمندان و مغرور و متکبر نشدن از دیگر مزایای روزه داری است که انسان هر چه بیشتر یاد خدا را در قلب خود دارد.

وی در پایان گفت: والدین با تشویق و عدم اجبار، فرزندان را به روزه داری تشویق کنند و با تربیت اسلامی و دینی سعی در استحکام بنیان خانواده و جامعه داشته باشند.

1402/01/28

تعداد بازدید: 4

T

T