حجت‌الاسلام پناهیان:

«هیئات» در کنار مسائل فرهنگی باید برای حل مسائل اساسی جامعه ورود کنند

حجت‌الاسلام پناهیان:

«هیئات» در کنار مسائل فرهنگی باید برای حل مسائل اساسی جامعه ورود کنند

حجت‌الاسلام پناهیان: نقش «هیئات» را در حل مسائل و تربیت «نسل حسینی» بی‌بدیل دانست و توجه ویژه به این بخش را بسیار پراهمیت دانست.

«هیئات» در کنار مسائل فرهنگی باید برای حل مسائل اساسی جامعه ورود کنند

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، این نشست که در «فاطمیه بزرگ تهران» با حضور حجت‌الاسلام «مجید باباخانی» مدیر اداره تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، سردار« علی‌اکبرمداحی» مدیرعامل هیئت رزمندگان اسلام، «سیدمحمدصادق هاشمی» دبیر شورا، «یوسف ارجونی» رئیس بسیج مداحان، «سعید باقری» نمایندگان هیئات دانشجوئی، «عظیمی»نماینده هیئات دانش آموزی، «حمید بهرامی» مدیر عامل بنیاد دعبل، «جواد حیدری» نائب رئیس کانون مداحان، «طبرستانی» نائب رئیس مجمع ‌کانون‌های فرهنگی تبلیغی، حجت‌الاسلام «سیدحسین آقامیری» مشاور سازمان تشکل‌ها، حجت‌الاسلام«علیرضا پناهیان» و «وحید ملتجی» دبیر «مهرواره هوای نو» برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» با استقبال از تشکیل این هم‌افزایی در بین شبکه‌های هیئت با اشاره به موضوع «نسل حسینی»، نقش هیئات را در حل مسائل توسعه و تربیت «نسل حسینی» بی‌بدیل دانست و توجه ویژه به این بخش را بسیار پراهمیت و بافوریت دانست.

وی در ادامه توصیه کرد: هیئت‌ها زندگی مواساتی را، عملی کنند تا با الگوسازی، بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.مواساتی زندگی کردن یعنی استعدادها را روی هم بگذاریم.باید این فرهنگ از مقدار کم در زندگی خود هیئتی‌ها شروع شود تا مسائل ومشکلات اقتصادی حل شود، امروز هیئات فقط نباید به مسائل حاشیه‌ای بپردازند و باید به مسائل اساسی جامعه هم ورود کنند و حتما توسل به امام حسین (ع) می‌تواند زیر ساختی باشد تا به مسائل اساسی بپردازیم.

آغوش باز هیئت
«وحید ملتجی» دبیر مهرواره هوای نو با بیان اینکه بخش زیادی از جامعه مخاطب، صدای هوای‌نو را شنیدند اظهار داشت: بعضی از نتیجه این مهرواره ناامید بودند و می گفتند: اتفاقی نمی‌افتد اما خدا را شکر این حرکت تا الان نتیجه بخش بوده است. یادمان باشد نتیجه‌بخش بودنش هم وقتی اتفاق می‌افتد که اتحاد باشد.

دبیر «مهرواره هوای نو» ادامه داد:چتر هوای نو تازه باز شده است، در این مدت ۲۹ هزار و ۲۸۰ ثبت نام داشتیم و قرار است ۳۸ گروه، داوری این ۲۹ هزار و ۲۸۰ موردی که به فرد و هیئت مربوط می‌شود، را داوری کنند، در این مرحله داوری از ظرفیت‌های مختلف و گرایش‌ها و سلیقه‌های مختلف داوری استفاده کردیم.
دبیر «مهرواره هوای نو» اظهار داشت: داوری بخش «ستایشگری» آغاز شده است، اما در بخش «هیئت» و بخش «کتاب» داوری بعد از داوری بخش «ستایشگری» شروع خواهد شد.
ملتجی از برگزاری نشست خبری و اختتامیه هاوای نو در اسفند ماه خبر داد و افزود: به دنبال طراحی یک اختتامیه خوب هستیم، در آن مراسم قرار است سه گروه از جمله نخبگان هیئت در همه رشته‌ها، مسئولین نظام و هنرمندان و فعالان اجتماعی شرکت داشته باشند، سعی داریم در اختتامیه مردم را آرام آرام متوجه ماجرا کنیم که هیئت‌ها آغوششان را برایشان باز کرده اند که شما مخاطبش باشید.
برنامه آینده
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام «مجید باباخانی» با تشکر از تمامی دوستان که از همه ظرفیتشان در استان‌ها استفاده کردند تا صدای «مهرواره هوای نو» به گوش مردم برسد، گفت: «رسانه‌ملی»هم از یک جایی موثر بود و کار تازه شروع شده است.باید از الان در این فکر باشیم که برای برگزاری «مهرواره هوای نو» در سالهای بعد بیشتر به چه چیزی بپردازیم.
در ادامه این نشست در مورد نحوه مواجهه تخصصی با مسائل مختلف مذاکره انجام شد و در انتهای جلسه محورهای اساسی رویدادهای آینده از جمله جشن‌های شعبانیه و ماه مبارک رمضان جهت تصمیم گیری‌های آینده تقدیم شد.

1400/10/26

تعداد بازدید: 3

T

T