برگزاری جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی آزادشهر

برگزاری جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی آزادشهر

نخستین جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی آزادشهر در سال ۱۴۰۲ در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

برگزاری جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی آزادشهر

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در این جلسه حجت‌الاسلام طالبی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر اظهار کرد: امروز جهاد‌تبیین مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب است و برای تحقق کامل آن باید روحیه اندیشه‌ورزی و تبیین‌گری هم در میان قشر مذهبی به‌ویژه بانوان فرهیخته ترویج شود و بسترسازی عملیاتی در این زمینه صورت پذیرد.

وی، برگزاری جلسات تفسیر و تدبر در قرآن کریم را جهت شکل‌گیری شبکه تبیین‌گری مهم و انسان‌ساز ارزیابی کرد و گفت: برگزاری این جلسات نقش اساسی در گسترش اندیشه جهادتبیین دارد و بانوان می‌توانند نقش کلیدی در این زمینه داشته باشند.

حجت الاسلام طالبی با بیان‌اینکه تمسک به قرآن و عترت یک امر ضروری بوده و در حال حاضر راه نجات و مسیر برون رفت از چالش‌ها، عمل به فرامین الهی در قرآن کریم است، افزود: بانوانی که در کنار زندگی روزمره، مشغول به تدریس و ترویج قرآن هستند در حقیقت مشغول تبیین حقیقی و عملی مبانی قرآنی هستند.

وی با بیان اینکه بانوان باید با برنامه‌ریزی در کارهای منزل در زمینه‌های فرهنگی و قرآنی هم فعال باشند و البته تا امروز رشد چشم گیری را شاهد هستیم، تصریح کرد: در زمینه گسترش جریان قرآنی اعضای هیئت اندیشه‌ورز قرآنی باید با ارتباط بیشتر و گسترده‌تر با مراکز آموزشی به ویژه دانش آموزان را فراهم کرده و در این زمینه طرح‌های پیشنهادی خود عملیاتی کنند.

همچنین چگونگی برگزاری مهرواره محله همدل ۲ و نحوه همکاری با نیروهای مستعد و محله‌محور شرکت در این جشنواره و ضرورت اهمیت جذب جوانان مستعد و نقش پررنگ بانوان قرآنی در رویدادهای قرآنی از موارد مهمی بود که در این نشست ارائه شدند.

1402/02/16

تعداد بازدید: 4

T

T