۱ آذر | توصیه حجتالاسلام قمی به دانشآموزان در رویداد ملی سفارتخانههای مقاومت:
سراغ ارتباط گرفتن با دانشآموزان کشورهای محور مقاومت بروید
مسئول ستاد طراحی و اقدام فرهنگی سازمان تبلیغات:
مسئول ستاد طراحی و اقدام فرهنگی از نصب بیش از 160 هزار بیلبورد و مشکی پوش کردن 70 هزار مرکز آموزشی کشور در ایام محرم امسال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجتالاسلام علیاکبر دریاکناری «مسئول ستاد طراحی و اقدام فرهنگی (ستاد طواف)» در گفتگو با خبرنگار سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تجمیع گزارشهای استانها در عملیات محرم توسط گروه رصد و پایش این ستاد اظهار داشت: عملیات محرم ۱۴۴۳ با شعار «ایران مشکی پوش» و با موضوع ادارات کل تبلیغات اسلامی استانهای سراسر کشور با ارائه آخرین گزارش عملکرد، به کار خود پایان داد.
وی افزود: با توجه به رسالت و مأموریتهای ابلاغی سازمان تبلیغات اسلامی در عملیات محرم و ترویج و گسترش فرهنگ صحیح عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام، ستاد طواف تحت رهنمودهای معاون امور فرهنگی و تبلیغ در حوزه رصد و پایش، اقدام به نوآوری کرده و همانند عملیات فصل بندگی در ماه مبارک رمضان با ایجاد سامانه آنلاین ثبت گزارش؛ نسبت به تجمیع گزارشهای عملکرد ادارات کل استانی فعال بوده است.
مسئول ستاد طواف ضمن ابراز خرسندی از روند روبهجلو در رصد و پایش اعتماد محور، فعالیت استانها در عملیات محرم ۱۴۴۳ را رضایتبخش ارزیابی کرد و یادآور شد: گزارش پایانی کارگروه امور استانها (گروه رصد و پایش) که شامل ۱۶ بخش بوده، حاصل پایش ۲۰۶ قلم آماری در خصوص تعظیم شعائر حسینی با شعار «#نسل_حسینی» تدوین و ارائهشده است.
وی بابیان اینکه گروه رصد و پایش این ستاد با مدیریت آقای مصطفی باقرزاده در تهیه و تنظیم این گزارش، رویکرد ایران مشکی پوش را ملاک عمل قرار داده است و با احصاء ظرفیتهای استانها در این خصوص اقدام به پایش کرده است افزود: استفاده از نمادهای عزاداری مانند پویش «#هر خانه یک_پرچم» برای بیش از ۴ میلیون خانه، نصب بیش از ۱۶۰ هزار بیلبورد شهری و بینشهری، مشکی پوش کردن نمادها و نقاط مهم شهری، مشکی پوش کردن اماکن دینی مذهبی و بیش از ۷۰ هزار مرکز آموزشی و مشکی پوش کردن اتوبوسها، تاکسیها، خودروهای سواری شخصی، آمبولانسها و خودروهای پلیس از جمله فعالیتهای ادارات کل تبلیغات اسلامی در سراسر کشور بوده است.
دکتر دریاکناری ضمن بیان توزیع بیش از ۲۶ میلیون ماسک بهداشتی بین عزاداران حسینی با موضوع ادارات کل تبلیغات اسلامی اظهارداشت: استانهای خوزستان و کردستان بیشترین تعداد توزیع ماسک بهداشتی را بر عهده داشتند.
برپایی خیمههای سلامت، کودک، مشاوره و کتاب در کنار هیئات مذهبی از دیگر فعالیتهای ادارات کل تبلیغات اسلامی بوده است که وی به آن اشاره کرد و گفت: خیمه سلامت با اختصاص بیش از ۸۱ درصد، رتبه نخست در میان سایر خیمهها را داشته است. ضمن اینکه استان مازندران نیز با تعداد ۵۹۳۵ خیمه، بالاترین حجم برپایی خیمهها را داشته است.
به گفته مسئول ستاد طراحی و اقدام فرهنگی؛ بیماری کرونا موجب احیاء و تقویت مجالس و روضههای خانگی شده است.
مسئول ستاد طواف همچنین خبر داد بیشترین برگزاری روضههای خانگی مربوط به استان خوزستان با تعداد ۸۴/۷۵۲ جلسه بوده است.
وی در پایان اذعان داشت: بیش از ۵۶ هزار هیئت در سراسر کشور مورد نظارت حضوری بازرسان سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفتند و نزدیک به ۱۵ هزار تقدیر و تشکر از هیئات مذهبی وصولشده است و در حین اجرای عملیات، حدود ۸ هزار شکایت واصل شد که موردبررسی و نظارت بازرسان قرار گرفت که بالاترین تعداد هیئات نظارتشده مربوط به استان مازندران به تعداد بیش از ۷ هزار مورد است.
1400/10/26
T
T