مدیر هیئت و تشکل‌های دینی هوای نو:

فعالیت «چهره‌های هیئتی» در خدمت‌به مردم ستودنی است

مدیر هیئت و تشکل‌های دینی هوای نو:

فعالیت «چهره‌های هیئتی» در خدمت‌به مردم ستودنی است

رحیم آبفروش با بیان اینکه حضور «چهره‌های هیئتی» در بحران‌های اجتماعی بی‌سابقه بوده است: فعالیت «چهره‌های هیئتی» در خدمت‌ به مردم ستودنی است.

 

فعالیت «چهره‌های هیئتی» در خدمت‌به مردم ستودنی است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، رحیم آبفروش «مدیر بخش هیئت و تشکل‌های دینی مهرواره هوای نو» در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، «هیئت» را اجتماع مؤمنانه حول ثقلین برای احیای اهل امر بیت علیهم السلام برشمرد و اظهار داشت: ما معتقدیم احیای امر اهل‌بیت، تنها تعظیم شعائر نیست بلکه شامل «دستگیری از محرومین»، «آموزش و رشد تعالی انسان‌ها»، «برقراری قسط و عدالت» و موارد دیگر نیز خواهد بود و با این نگاه «هیئت» دارای گستره وسیعی خواهد بود که فقط محدود به برگزاری مراسم در مناسبت‌های مذهبی نیست.

مدیر بخش هیئت و تشکل‌های دینی مهرواره هوای نو با بیان اینکه ۲۹ هزار هیئت مذهبی در این مهرواره حضور یافتند اذعان داشت: اگرچه آمار دقیقی از تعداد هیئات در کشور وجود ندارد اما آخرین آمارها نشان از فعالیت ۹۲ هزار هیئت در کشور دارد و با توجه به خدماتی که هیئات مذهبی به مردم انجام می‌دهند لازم است که هیئات مستمر و دارای هویت، شناسایی شوند.

«چهره‌های هیئتی» جایگزین بازیگران و فوتبالیست‌ها در اتفاقات طبیعی شدند

وی تأکید کرد: خوشبختانه در دهه‌های گذشته، هیئات ما به مردم نزدیک‌تر شدند و شاهد حضور بی‌سابقه هیئت‌های مردمی در اتفاقات طبیعی بودیم مثلاً در زلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب دیدیم که چگونه هیئات آمدند و برای اولین بار بود که به‌جای چهره‌هایی مثل بازیگران و فوتبالیست‌ها، ما شاهد چهره‌های هیئتی در کنار مردم بودیم و این نشان می‌دهد که هیئات در سالهای اخیر، رشد پرشتابی در این مسیر داشتند.

«اخلاص» شرط اول حضور در هیئات مذهبی

وی حضور هیئات را به‌عنوان اجتماعی که بیرق اباعبدالله و اهل‌بیت علیهم‌السلام را بالا نگه داشته اند مورد ستایش قرار داد و افزود: «اخلاص» شرط اول حضور در هیئات است و نباید بزرگی هیئت و زیادی جمعیت ملاک باشد چراکه این اخلاص گردانندگان و حاضرین در هیئات هستند که باید موردتوجه قرار بگیرد. از سوی دیگر نیز، حاکمیت وظیفه دارد از رویدادهایی که ارزش‌های الهی را در جامعه گسترش می‌دهند و حال مردم را خوب می‌کنند حمایت کند اما حمایت باید عادلانه و در راستای تسهیل گری باشد و از سکانداری و سهم خواهی در راستای اهداف خود پرهیز کند.

کاهش تصدی گری دولت از هیئات مذهبی

مدیر بخش هیئت و تشکل‌های دینی مهرواره هوای نو در پایان اذعان کرد: وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان نماینده حاکمیت در قبال هیئات، «حمایت، نظارت و هدایتگری» است و باید در کنار این نظارت‌ها نیز بتدریج، امر تصدی‌گری خود را کاهش دهد و حتی درسال های آینده نیز باید مدیریت مهرواره هوای نو بر عهده هیئات قرار بگیرد. هرچند که هم‌اکنون نیز، ما به‌عنوان یک جریان مردمی، مسئولیت این مهرواره را بر عهده‌ گرفته‌ایم.

1400/10/28

تعداد بازدید: 3

T

T