حجت الاسلام احمدی؛

محلات مقاوم نقش مؤثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

حجت الاسلام احمدی؛

محلات مقاوم نقش مؤثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

دوره تربیت مربی مشاور خانواده با حضور فعالین فرهنگی ، طلاب و فعالین تربیتی به همت گروه جهادی شهید شاطری در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می شود .

به گزارش پایگاه خبری نهضت،حجت الاسلام والمسلمین احمدی در این دوره آموزشی گفت : در گفتمان انقلاب اسلامی و در نظریه مقاومت امام خمینی (ره ) دیدگاه ایشان این است که محلات ما محلات مقاومی باشد و در ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در محلات پایگاههای مقاومت شکل گرفت و دلیل شکل گیری این پایگاهها مقام کردن محله در برابر مشکلات بود .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه گفت : این نظریه محله مقاوم رو در یمن و سوریه و محور مقاومت داریم و به جهت تلاشهای بی نظیر شهید سلیمانی در سپاه قدس محور مقاومت را شکل داد . ما همین تفکرات رو در دیدگاهها و سیره  مقام معظم رهبری به وضوح میبینیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی خاظر نشان کرد : برگزاری این دوره های آموزشی و حضور مربیان تربیتی ، برای ایجاد محله مقاوم لازم و ضروری است. محله مقاوم یعنی اعضای آن محله به یک ولاء ، جبهه و همبستگی اجتماعی برسند و برای حل مسائل و ارتقاء و پیشرفت محله کمک کنند .

این مقام مسئول تأکید کرد : هر جا مردم و اهالی محله این جبهه رو تشکیل دادند و با توجه به ظرفیت محلات توانستند مسائل محله را احصاء کنند و به حل مشکلات محلات پرداختند اینجا است که محله مقاوم شکل گرفته است . ما باید از ظرفیت خود اعضای محله برای حل مشکلات محله استفاده کرد . محلات مقاوم نقش مؤثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد  .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان افزود :یکی از معضلات محلات ، مسائل مربوط به خانواده ها است و شما مربیان تربیتی  حلقه میانی اتصال مشکلات خانواده ها به ظرفیت های حاکیمتی مانند بهزیستی ، کمیته امداد ، سپاه و سایر ارگانها است.

حجت الاسلام احمدی ابراز داشت : ما باید استفاده از ظرفیت خانواده ها در محلات میتوانیم بسیاری از معضلات و مشکلات خانواده ها ، افراد محله رو برطرف کنیم و حضور مربیان  در این محلات کم برخوردار میتواند محلات مقاومی را تشکیل دهد.

1402/03/11

تعداد بازدید: 3

T

T