اجرای طرح «حکمین قرآنی» برای پیشگیری از طلاق در خوزستان

اجرای طرح «حکمین قرآنی» برای پیشگیری از طلاق در خوزستان

فصل تازه همکاری‌ بین اداره کل تبلیغات اسلامی و دادگستری خوزستان برای تحکیم و تعالی خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه طلاق درقالب طرح «حکمین قرآنی» آغازشد.

اجرای طرح «حکمین قرآنی» برای پیشگیری از طلاق در خوزستان

اجرای طرح حکمین قرآنی برای پیشگیری از طلاق در خوزستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، نشست هم‌اندیشی طلاب و مبلغین در راستای استفاده از ظرفیت‌های شبکه تبلیغی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و دادگستری استان خوزستان برگزار شد. در این نشست که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی، معاون فرهنگی این اداره کل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، رئیس دادگاه‌های خانواده دادگستری استان و جمعی از طلاب، مبلغین و مبلغات برگزار شد، نسبت به ضروت حضور روحانیون و مبلغان در حل آسیب‌های اجتماعی جامعه و نقش بی‌بدیل شبکه تبلیغی اعم از ائمه جماعات و مبلغین حاضر در مناطق مختلف شهری روستایی و عشایری بحث و تبادل نظر انجام شد.

حجت‌الاسلام فردآقایی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در ابتدای این نشست که در فضایی صمیمانه و عملیاتی برگزار شد، اهمیت ورود روحانیون در عرصه پیشگری و حل آسیب‌های اجتماعی را مورد تأکید قرار داد.

در ادامه، حجت‌الاسلام امانت بهبهانی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان در خصوص چند طرح موجود در قوه قضاییه برای استقبال از حضور طلاب و روحانیون در حل آسیب‌های اجتماعی نکاتی را بیان کرد.

وی، تأسیس دفاتر ارائه مشاوره‌های مذهبی به آحاد مردم در موضوع تحکیم و تعالی خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه طلاق همچنین طرح ورود طلاب و روحانیون تحت عنوان طرح حکمین قرآنی را به‌عنوان دو طرح اصلی و مهم در راستای انجام همکاری‌های مشترک بین اداره کل تبلیغات اسلامی و دادگستری برشمرد.

حجت‌الاسلام امانت بهبهانی در خصوص اجرای طرح حکمین قرآنی گفت: هدف از اجرای این طرح این است که در برخی مناطق با وساطت و حکمیت بین زوجین در حال طلاق و باکنشگری ائمه جماعات خبره، کارآمد و متخصص بتوانیم نسبت به مسائل طلاق کنشگری جدی داشته باشیم.

گفتنی است، به زودی تفاهم نامه فرهنگی بین اداره کل تبلیغات اسلامی و دادگستری استان خوزستان جهت عملیاتی کردن این برنامه‌ها تدوین و به امضای طرفین خواهد رسید.

1400/10/30

تعداد بازدید: 3

T

T