رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

گره حاشیه‌نشین‌ها به دست امامان محله و با سلوک طلبگی باز می‌شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

گره حاشیه‌نشین‌ها به دست امامان محله و با سلوک طلبگی باز می‌شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم نیروهای مستعد پرورش یابند باید افزون‌بر کار تشکیلاتی، کار را با سلوک طلبگی دنبال کنیم تا گره‌ها باز شوند.

گره حاشیه‌نشین‌ها به دست امامان محله و با سلوک طلبگی باز می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در نشست کوثر هدایت سلام الله علیها در مشهد، ضمن خیر مقدم به مدیران کل، معاونان فرهنگی و راهیاران شهرستانی بنیاد هدایت، حاضر در این جلسه، اظهار داشت: ما همه کارگران و نوکران امام زمان (عج) هستیم؛ فضیلت بنده بر شما این است که نوکر هستم. حس بنده، حس تعظیم و قدردانی از زحمات و مجاهدت‌های مبلغان و فعلان حوزه فرهنگ و جامعه است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت شبکه امامت در مناطق حاشیه شهرها را بسیار مهم برشمرد و اذعان داشت: اگر می‌خواهیم نیروهای مستعد پرورش پیدا کنند باید افزون‌بر کار تشکیلاتی، کار را با سلوک طلبگی و با جمع‌های صمیمی دنبال کنیم تا گره‌ها باز شوند. اگر همسران امامان و مسئولان سازمان پای کار نیایند، کار آن گونه که باید پیش نمی‌رود.

وی با اشاره به ارسال گزارش عملکرد ۳ ساله سازمان برای رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: ایشان بسیار ابراز لطف کردند و احضار شعف از مجموعه فعالیت‌ها و مجاهدت‌های شما داشتند. بنده ابتدا از این بابت خرسند شدم اما پس از اینکه به یاد برنامه‌هایی که بنا داشتیم انجام دهیم و بنا بر دلایل مختلف نتوانستیم آنها را اجرا کنیم؛ افتادم، کمی متأثر شدم که «چگونه سر به خجالت برآورم بر دوست که خدمتی بسزا برنیامد از دستم».

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ما طلبه‌ایم و هیچ کدام کارمند نیستیم؛ خادم هستیم و به هرآنچه احساس می‌کنیم صاحب ما از ما می‌خواهد باید اهتمام ورزیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی ضمن تقدیر از زحمات و فعالیت‌های مسئولان سازمان تبلغات اسلامی در بخش‌های مختلف، بیان داشت: ما باید تشکیلاتی کار را پیش ببریم؛ بنابراین امور باید به مسئول مربوطه ارجاع شوند. بخشی از گرفتاری‌های ما خارج از اختیارات مسئولیت بنده است، جلساتی را با رئیس جمهور داشتم و مشکلات و مسائل را مطرح کردم؛ ایشان نیز قول مساعد دادند که وزرا و دستگاه‌های زیر مجموعه با ما همکاری و همراهی کنند.

وی با تأکید بر اینکه ما می‌توانیم با دست خالی کارهای بزرگی را انجام دهیم خطاب به مبلغان و فعالان فرهنگی، گفت: سختی کار شما این نیست که بضاعت و توان و امکانات کمی دارید، بلکه سختی کار این است که مسئولیت سنگینی در حوزه‌های تبلیغ و فرهنگ بر عهده ما است. حوزه کودکان، نوجوانان، بانوان، ازدواج، طلاق، فرهنگ ایثار و شهادت همه به ما مربوط است؛ بنابراین باید در برنامه‌ریزی و به منصه ظهور رساندن فرامین مقام معظم رهبری اولویت بندی کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اولویت بندی‌ها در استان‌ها و زیست بوم‌های مختلف را متفاوت دانست و گفت: در این میان بر اساس آموزه‌های اسلامی و منویات امامین انقلاب برخی از این اولویت‌ها مشخص شده‌اند؛ بر این اساس مسئله امامت یکی از اولویت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی به‌شمارمی‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی به نقش بی‌بدیل طلاب و روحانیون در رفع آسیب‌های اجتماعی اشاره و اذعان داشت: گره حاشیه شهرها با یک طلبه کار بلد، حل می‌شود؛ بنابراین رسیدگی به امور حاشیه شهرها توسط امامان محله بسیار مهم است. اگر می‌خواهیم نیروهای مستعد پرورش پیدا کنند باید افزون‌بر کار تشکیلاتی، کار را با سلوک طلبگی دنبال کنیم تا گره‌ها باز شوند که در این میان نقش همسران امامان و مسئولان سازمان بسیار حائز اهمیت است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هر کدام از امامان ما باید رهبری بلاد و محله‌های خود را به دست گیرند و با استفاده از ظرفیت‌ها مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم را برطرف کنند.

1400/11/02

تعداد بازدید: 4

T

T