بیانیه ستاد نهضت تبلیغی زنان استان اردبیل به‌مناسبت روز مادر و هفته زن

بیانیه ستاد نهضت تبلیغی زنان استان اردبیل به‌مناسبت روز مادر و هفته زن

نهضت تبلیغی زنان اردبیل در بیانیه ای با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) بر ضرورت تکریم نقش تربیتی زنان تاکید کردند.

بیانیه ستاد نهضت تبلیغی زنان استان اردبیل به‌مناسبت روز مادر و هفته زن

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، در متن این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«انا اعطیناک الکوثر فصل لربک و انحر ان شانئک هو الابتر»

ما تو را (چشمه)کوثر دادیم پس برای پروردگارت نماز گزار و قربانى کن دشمنت‏ خود بى‏ تبار خواهد بود. (سوره کوثر)

پنج سال پس از بعثت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، جهان اسلام به نور ولادت دختری نورانی شد که برترین زنان عالم لقب گرفت با ولادتش سوره مبارکه کوثر بر پیامبر نازل شد و خیر کثیر که به پیامبر عطا شده، را نوید بخشید.

آسمان مکه آذین بند قدوم دختر خورشید شد، کعبه و زمزم و صفا سرود خوان، ولادت کوثر جاری رسول خدا را جشن گرفته و میلاد حضرت بتول و هدیه آسمانی خدا به رسول، بانوی ملکوت و جبروت، حضرت صدیقه طاهره (س) تا به امروز به‌عنوان بهترین عید برای مسلمانان گرامی داشته شد.

این روز در تاریخ جمهوری ایران اسلامی بنا به فرمایش امام راحل (ره) بنام روز مادر و تکریم مقام زن نام گذاری شد و ثابت شد که زنان به‌عنوان عاملان و ذینفعان توسعه و نیمی از سرمایه انسانی کشور نقش بی‌بدیلی در تحقق سیاست‌های کلی نظام در تحقق سبک زندگی ایرانی اسلامی و الگوی پیشرفت و توسعه در جامعه دارند.

روز زن فرصتی مغتنمی است برای یادآوری نقش و تاثیر زنان در برهه‌های سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده انقلاب و نظام و میزان تناسب آن با سهم زنان از انقلاب اسلامی و پرداختن به موانع و چالش‌های پیش رو و ارائه راهکارهای مقتضی برای حرکت به سمت وضعیت مطلوب از یک سو و از سوی دیگر فرصتی برای ارزیابی میزان تثبیت هویت زن مسلمان که امام راحل(ره) را به حق و باید احیاگر این هویت نام داد.

ما زنان مسلمان بر این امر واقفیم که توسعه زمانی تداوم و شتاب خواهد یافت که زن و مرد دوشادوش هم در خانواده و جامعه مسئولیت آن را به عهده بگیرند و تا زمانی که زنان از روند توجهات و تصمیم‌گیری ها خارج باشند توسعه همچنان ناپایدار و دست نایافتنی خواهد بود.

اعضای نهضت تبلیغی زنان استان اردبیل همواره بر این امر مصمم هستند که درایت و آینده نگری شایسته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و توجه به نقش اساسی زنان در تحقق این بیانیه و افق ترسیم شده برای بانوان، نشان از تاکید معظم اله برای تقویت جایگاه زنان در جامعه است.

ما زنان مسلمان ایرانی افتخار می‌کنیم که فرامین رهبر انقلاب امروز و در این مقطع تاریخی، رسالت شناسی زنان و شناخت مسئولیت‌ها و حقوق فردی، خانوادگی و اجتماعی زنان مسلمان را جایگاه ویژه‌ای بخشیده و در حقیقت گام دوم انقلاب باز هم بر نفس گرم مادرانه و شور و عاطفه‌ همسری و عظمت غیرقابل انکار زنان مسلمان، بسیار تأکید کرده است.

حقیقتا گام دوم انقلاب با مطلع تمدن نوین اسلامی، زن مسلمان را به‌عنوان یک فعال و اثرگذار در حوزه‌ های فردی، خانوادگی و اجتماعی وارد عرصه فعالیت کرده است و نشان از هویت بخش به زنانی است که عظمت وجودی‌اشان را با رنگ و لعاب‌های بی مقدار بی تفاوتی عوض نخواهند کرد.

زن مسلمان و بانوی ارزشمند ایرانی پرچمدار این مطالبه جهانی است و در گام دوم انقلاب با عزمی جزم تر مسیر تمدن نوین اسلامی را تا رسیدن به مرزهای مطمئن ظهور، دنبال خواهد کرد.

اعضای ستاد نهضت تبلیغی زنان استان اردبیل

1400/11/02

تعداد بازدید: 5

T

T