معاون پژوهشی دانشگاه سوره خبر داد؛

«فعالیت‌های پژوهشی» دانشگاه سوره افزایش‌یافته است

معاون پژوهشی دانشگاه سوره خبر داد؛

«فعالیت‌های پژوهشی» دانشگاه سوره افزایش‌یافته است

دکتر زکیه سادات طباطبایی معاون پژوهشی دانشگاه سوره، «پژوهش» را رکن اصلی محافل علمی برشمرد و از افزایش فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه در سال‌های اخیر خبر داد.

«فعالیت‌های پژوهشی» دانشگاه سوره افزایش‌یافته است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر زکیه سادات طباطبایی «معاون پژوهشی دانشگاه سوره» در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، «پژوهش» را رکن اصلی محافل علمی برشمرد و از افزایش فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه در سال‌های اخیر خبر داد.

وی، معاونت پژوهشی را حامی و پشتیبان تمامی فعالیت‌های علمی و هنری این دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: معاونت پژوهشی دانشگاه سوره در حوزه انتشارات و تهیه نشریه‌های علمی و پژوهشی فعال است و علاوه بر کتابخانه دانشگاه؛ بسترهای راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال دانشگاه نیز فراهم‌شده است.

زکیه طباطبایی از تدوین شیوه‌نامه‌های داخلی در راستای حمایت و تشویق پژوهش توسط اساتید و دانشجویان خبر داد و یادآور شد: ما در زمینهٔ حمایت از آثار هنری که توسط اساتید دانشگاه تولید می‌شود شیوه‌نامه‌ای را تصویب کردیم تا آنان در کنار تولید آثار هنری در مورد ریشه‌های اصلی آثار تولیدشده نسبت به تهیه یک گزارش پژوهشی نیز اقدام کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه سوره بابیان اینکه در حال حاضر پژوهش یکی از ارکان اصلی دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند و دانشگاه‌هایی که فقط رویکرد «آموزش محوری» دارند از گردونه فن آوری به دور می مانند چراکه علم و فن‌آوری هرروز در حال تغییر است افزود: لازم است تا دانشگاه‌ها در کنار «آموزش» به بحث مهم «پژوهش» هم تأکیدی داشته باشند، امری که دانشگاه سوره به آن توجه جدی دارد.

دکتر زکیه سادات طباطبایی یادآور شد: خوشبختانه دانشگاه سوره در سالهای اخیر به لحاظ پژوهشی به دلیل تغییر معاونت‌ها فعال‌تر شده است و فرصت کرونا هم موجب شد تا ما با برگزاری وبینارهای مختلف علمی و هنری، سهم پژوهشی این دانشگاه را افزایش دهیم به‌گونه‌ای که در دو سال اخیر که فعالیت‌های پژوهشی و فوق‌برنامه برخی از دانشگاه‌های دولتی به دلیل کرونا کاهش‌یافته است، تعداد وبینار علمی و هنری دانشگاه سوره که به صورت مجازی برگزاز شده است بیشتر از ۱۵۰ نشست بوده است.

وی با اشاره به هفته پژوهش اظهار داشت: در هفته پژوهش که در آذرماه برگزار می‌شود ما به‌جای هفته پژوهش، ماه پژوهش داریم وبه همین مناسبت، مجموعه‌ای از وبینارهای مختلف را برگزار کردیم و به مناسبت های مختلف مثل سالگرد شهادت شهید سلیمانی و مناسبت هفته هنر انقلاب و سالگرد شهادت شهید آوینی، وبینارهای زیادی را در این زمینه ها برگزار کردیم که هرساله این وبینارها نیز با موضوعات و چهره‌های جدیدتر برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه سوره همچنین از تغییراتی در بحث آئین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های این دانشگاه خبر داد و گفت: در سالهای اخیر، تغییرات زیادی در حمایت از حوزه پژوهش در دانشگاه سوره انجام شده است و سیاست‌های تشویقی در راستای حمایت از اساتید و دانشجویان، همچون شیوه‌نامه‌های تشویقی مقالات و دستاوردهای پژوهشی دانشجویان نیز به تصویب‌ رسیده است به‌گونه‌ای که دانشجویان در کنار پایان‌ نامه‌های خود، فعالیت‌های پژوهشی هم داشته باشند.

زکیه سادات طباطبایی در پایان بابیان اینکه دانشگاه سوره به لحاظ پژوهشی با دانشگاه‌های داخلی و خارجی در ارتباط بوده است اذعان کرد: بیشتر وبینارهایی که در دانشگاه سوره برگزاری می‌شود ما حاصل همین ارتباط‌هاست. این در حالی است که ما در کنار آن نیز، تفاهم‌نامه‌هایی را هم با دانشگاه‌های دیگر و انجمن‌های علمی - فرهنگی کشور مثل دانشگاه هنر و اندیشه اسلامی قم، فرهنگستان هنر، انجمن علمی هنرهای تجسمی و دیگر محافل علمی منعقد کردیم و علاوه بر آن نیز؛ یکسری فعالیت‌هایی هم جدا از تفاهم‌نامه‌ها بین اساتید ما با دیگر دانشگاه وجود دارد. ضمن اینکه ما با دانشگاه‌هایی مثل ایتالیا، لبنان، پاکستان، سوریه و عراق در مورد برگزاری وبینارها و مباحث علمی نیز، ارتباط و همکاری مستمری داریم.

1400/11/02

تعداد بازدید: 7

T

T