گزارشی اجمالی از فعالیت های موسسه قرآنی پویش حافظان گرگان

گزارشی اجمالی از فعالیت های موسسه قرآنی پویش حافظان گرگان

موسسه قرآنی پویش حافظان گرگان سال ۱۳۸۹ رسماً تاسیس شد و با مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی چندین بار بعنوان موسسه قرآنی برتر در استان و کشور انتخاب شد.

گزارشی اجمالی از فعالیت های موسسه قرآنی پویش حافظان گرگان

موسسه قرآنی پویش حافظان گرگان سال ۱۳۸۹ رسماً تاسیس شده و از سال ۷۲ بصورت غیر رسمی بصورت دوره ای شروع بکار کرده و با مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی چندین بار بعنوان موسسه برتر در استان و کشور شناخته شد.

خانم محترم قلی پور مدیر موسسه قرآنی پویش حافظان وحی و مدیرعامل موسسه قرآنی کوثر گرگان و مدیرعامل اتحادیه موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان هستم. از سال ۷۲ زندگی مشترکم رو شروع کردم من و همسرم تصمیم گرفتیم دوره های قرآن خانگی رو شروع کنیم و این دوره هر هفته سه شنبه ها منزل یکی از اقوام تشکیل می شد؛ این روش ادامه دار شد و هنوز هم این جلسات خانگی برپاست. بعد از تثبیت جلسات خانگی تصمیم گرفتیم دوره ها را از منزل خودمون شروع کردیم و کلاس قرآن، خوشنویسی و نقاشی برای گروه سنی مختلف تشکیل دادیم و به دلیل استقبال زیاد خانواده ها مکانی را اجاره کردیم و در زمان های جدا گانه ۲۰۰ نفر رو آموزش دادیم. استقبال زیاد باعث شد مکان های بررگتری رو اجاره کنیم که خداروشکر هم اکنون بیش از ۷ هزار عضو و بالای۲۰۰۰ فراگیر داریم و شکر خدا مجموعه قرآنی ما یک سازمان بزرگ است.

قلی پور گفت: برگزاری کلاس های عمومی و تخصصی قرآن کریم شامل روخوانی و روانخوانی، فصیح خوانی، تجوید، ترتیل، صوت و لحن، حفظ، تفسیر، تدبر، مفاهیم و... ویژه خواهران و برادران برگزاری دوره های تخصصی تربیت معلم تجوید، حفظ، مفاهیم و... از برنامه های موسسه می باشد.

مدیر موسسه قرآنی پویش حافظان گرگان با بیان اینکه می باشد، افزود: اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار ،کمک های مومنانه برای خانواده های بیمار، معلول، نیازمند و زنان سرپرست خانوار، برگزاری دوره های مهارت های زندگی ، مشاوره های مذهبی، کارگاه های توانمندسازی، برگزاری سواد رسانه ای و فضای مجازی، جذب دهه های نودی و هشتادی برای توانمندسازی و کادرسازی، تشکیل گروه های سرود ۳۰۰ نفره برای اجراهای مراسم های مختلف، ساخت کلیپ و فیلم های کوتاه جهت ترویج آموزه های دینی در فضای مجازی و... از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این موسسه قرآنی می باشد.

وی با اشاره به این مطلب که سازمان تبلیغات اسلامی مشوق کارهای فرهنگی و اجتماعی است، ابراز کرد: حمایت های معنوی این سازمان در رشد و تعالی موسسه خیلی اثرگذار است.

مدیرعامل موسسه قرآنی کوثر گرگان، کادرسازی وجذب و تقویت نیروهای انسانی، آموزش و توانمندسازی مدیران، مربیان و کادراداری در راستای مدیریت فرهنگی و برگزاری دوره های هوش مالی و تامین هزینه های کارهای فرهنگی بدون وابستگی به ارگان های دولتی را به موسسات و خانه قرآن ها پیشنهاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: موسسه قرآنی پویش حافظان گرگان از سال ۹۲ بعنوان موسسه برتر شناخته شده است و خوشبختانه سالانه خروجی‌های خیلی زیادی داریم و تعامل زیادی با نهادهای دولتی و مردمی داریم.

مدیرعامل موسسات قرآنی مردمی استان ادامه داد: از 3 سال تا 70 سال جذب داریم و بیشترین مخاطب ما گروه سنی نوجوانان و جوانان هستند.

لازم به ذکر است، اولین مرکز نیکوکاری تخصصی قرآن کریم توسط اتحادیه موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان به مدیریت سرکار خانم محترم قلی پور، خرداد 1402 در اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با حضور مسئولین راه اندازی شد.

1402/03/28

تعداد بازدید: 4

T

T