معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

نقش رسانه در تقویت حوزه شناختی جوانان بسیار حائز اهمیت است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

نقش رسانه در تقویت حوزه شناختی جوانان بسیار حائز اهمیت است

حجت الاسلام رضا دیلمی گفت: نقش رسانه و فرهنگ‌سازی برای تقویت حوزه شناختی و ادراکی جوانان بسیار حائز اهمیت است.

نقش رسانه در تقویت حوزه شناختی جوانان بسیار حائز اهمیت است

به گزارش پایگاه خبری نهضت، میزگرد تخصصی ازدواج جوانان "موانع و ظرفیت‌ها" با حضور مسئولان، نخبگان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در سالن جهادگر شهید امرالله نادران جهاد دانشگاهی استان گلستان برگزار شد.

حجت الاسلام رضا دیلمی در این نشست، تشکیل کانون مقدس خانواده را جزء اساسی‌ترین لازمه سبک زندگی بشریت دانست و اظهار کرد: باید برای ترسیم «خانواده» از آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) بهره‌مند شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، خانواده را اساسی‌ترین رکن خوشبختی و بدبختی بشر در جامعه برشمرد و ادامه داد: تقدس‌زدایی از ازدواج به عنوان محور تشکیل خانواده بزرگترین آسیب‌ها به بدنه خانواده‌ها بوده و فرهنگ غربی در تلاش است تا با ترویج این تفکر و راه‌اندازی جنگ ادراکی و شناختی، سبک زندگی خانواده‌های ایرانی را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه نقش رسانه و فرهنگ‌سازی برای تقویت حوزه شناختی و ادراکی جوانان بسیار حائز اهمیت است، افزود: برای اینکه بتوانیم سبک زندگی و نظام محاسباتی برای ارتقای کیفیت زندگی خانواده‌ها را بالا بریم باید با تعمیق باورها، توانمندسازی، مهارت افزایی و الگوبرداری از سیره علما و بزرگان، زمینه را مهیا کنیم.

دیلمی، نگاه اسلام به ازدواج را دارای مؤلفه‌های عقلانیت، معنویت و حماسه به عنوان سه شاخصه مهم تشکیل خانواده دانست و خاطرنشان کرد: نمونه بارز این رویکرد، تربیت «حاج قاسم سلیمانی» از پدر و مادری با همه شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی است.

1402/03/31

تعداد بازدید: 5

T

T