امام جمعه بیله سوار؛

خط مقدم نظام در حوزه تصمیم گیری کلان فرهنگی توجه به امور بانوان است

امام جمعه بیله سوار؛

خط مقدم نظام در حوزه تصمیم گیری کلان فرهنگی توجه به امور بانوان است

امام جمعه بیله سوار با تاکید بر ضرورت حفظ تقدس مادری گفت: خط مقدم نظام در تصمیم گیری فرهنگی توجه به امور بانوان است.

خط مقدم نظام در حوزه تصمیم گیری کلان فرهنگی توجه به امور بانوان است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام جابر عزیزی در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا (س) در مصلی امام (ره) اردبیل که با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، در سخنانی بر اهمیت نقش زنان در پیشرفت و توسعه جوامع اشاره و اظهار کرد: نقش زنان در توسعه، مستقیما با هدف توسعه اجتماعی و اقتصادی بستگی داشته و در تحول همه جوامع انسانی، عامل بنیادی بشمار می رود.

وی توطئه دشمن در کمرنگ کردن ارزش های دینی در بین زنان و دختران، و ترویج مدگرایی در بین آنان را جنگ بزرگ فرهنگی عنوان کرد و گفت: دشمن برای تغییر ذائقه رفتاری بانوان ایران سرمایه گذاری عظیم فرهنگی کرده و با ابزار رسانه و شبکه های اجتماعی مدگرایی را در سطح وسیعی تبلیغ می‌کند چون مطمئن است اگر مادران و بانوان را به سمت خود بکشد مدیریت و تربیت نسل جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

امام جمعه بیله سوار تاکید کرد: عواطف و احساسات پاک، از دامن مادر به فرزندان منتقل می‌شود و نمونه بارز آن شهید سردار سلیمانی است که تربیت یافته مکتب مادری مومن و خداجو بوده که در زمان حیات و مماتش در دنیا به شجاعت و جوانمردی مشهور شد.

حجت‌الاسلام عزیزی خط مقدم نظام در حوزه آینده سازی و تصمیم گیری کلان فرهنگی را توجه به امور امور بانوان عنوان کرد و افزود: دشمن این را باور کرده که مادران و زنان عنصر اصلی جامعه سالم و متعهد است و به شدت در تهاجم فرهنگی علیه بانوان فعالیت می‌کند لذا مسئولان و متولیان امور فرهنگی باید در حفظ و حراست از فرهنگ والای ایرانی و اسلامی در جامعه تلاش کنند.

وی با ابراز تاسف از رواج آرایشگری بدون توجه به احکام شرعی، بر ضرورت ورود کارشناسان مسائل دینی در این حوزه تاکید کرد و گفت: در بحث آرایشگری رواج برخی تجملات و امور زیبایی بدون توجه به احکام شرعی و طهارت از جمله کاشت دائمی ناخن و غیره، بزرگترین هدف دشمن برای حذف کردن طهارت اسلامی از بانوان و تقدس زدایی از مادران است که زنگ خطری برای تولید نسل پاک بشمار می رود.

امام جمعه بیله سوار در بخش دیگری از سخنانش ازدواج سالم را در گرو آمادگی، سلامت و تناسب روانعنوان کرد و گفت: در جامعه کنونی بلحاظ عدم آگاهی زوجین از مسئولیت ها و تعهدات و نیز بی توجهی به مشاوره قبل از ازدواج، دچار مشکلات فراوان شده و به سمت طلاق روی می آورند.

حجت‌الاسلام عزیزی گفت: افزایش آمار طلاق زیبنده شهر دارالارشاد و مهد تشیع اردبیل نیست چرا که با وجود زیر ساخت های فرهنگی و معنوی در استان، می توان در ترویج ارزش های دینی و تحکیم بنیان خانواده الگوی دیگر مناطق کشور باشیم.

طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اولویت امور بانوان و خانواده استانداری

در ادامه فریبا محمدلو مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در سخنانی به نقش بانوان در پیشبرد امور اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی در جامعه اشاره کرد گفت: ارتقای جایگاه بانوان و توجه مضاعف به این قشر از وظایف مهم مسئولان دستگاه‌های اجرایی است.

محمدلو ادامه داد: با اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، استقلال و خودکفایی این قبیل از خانواده‌ها هدفگذاری شده است.

مدیر کل امور بانوان استانداری اردبیل افزود: ۶۰ صندوق اعتبار خُرد روستایی حامی اشتغال و توانمندسازی بانوان در روستاهای اردبیل فعالیت می‌کنند تا توانایی‌های بالقوه بانوان روستایی به بهترین شکل ممکن در جامعه ارائه شود.

در ادامه مولود خوانی توسط اتابک عبدالهی مداح اردبیلی، در وصف حضرت زهرا (س) انجام و از بانوان نمونه و اسوه در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اردبیل و نیز ۵۰ نفر از شرکت کنندگان در مراسم با اهدای کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و هدایای تجلیل شد.

گفتنی است، این مراسم با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل و ادارات فرهنگی استان در محل مصلی امام (ره) اردبیل برگزار شد.

1400/11/06

تعداد بازدید: 6

T

T