سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان؛

نخستین دوره طرح تربیت مربی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در گلستان برگزار شد

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان؛

نخستین دوره طرح تربیت مربی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در گلستان برگزار شد

محمد قدوسی زاده گفت: نخستین دوره تربیت مربی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در استان گلستان در راستای اثربخشی افراد متخصص و همچنین شناسایی نیروهای مستعد برگزار شد.

نخستین دوره طرح تربیت مربی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در گلستان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری نهضت، محمد قدوسی زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نخستین دوره تربیت مربی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در استان گلستان در تاریخ ۲۲ و ۲۳ تیرماه در راستای اثربخشی افراد متخصص و همچنین شناسایی نیروهای مستعد به منظور تدریس و خودکفایی با حضور حجت‌الاسلام دکتر حمید محمدی از اساتید اهل فن در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: کتاب شریف نهج‌البلاغه که به حق برادر قرآن نام گرفته است کتاب با عظمتی است که سند افتخار هر مسلمانی و مایه اعتبار انسانیت محسوب شده و عظیم‌ترین اثر جاودانه اسلامی می‌باشد که با مضامین و دستورات خودش به زندگی همه مسلمانان شور و شعف خاصی بخشیده است.

وی با استناد به منظومه فکری و فرمایش رهبر فرزانه ی انقلاب، در اهمیت نهج البلاغه، خاطرنشان کرد: ما امروزه همانطور که امروز قرآن خوانده می شود در کنار آن هم باید به نهج البلاغه هم پرداخته و به بیان بهتر نهج البلاغه تالی و دنباله رو قرآن می‌باشد.

قدوسی زاده با اشاره به فرموده امام راحل(ره) که صحیفه سجادیه نمونه کامل قرآن صاعد است، افزود: در کنار نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه دربردارنده عالی‌ترین و عمیق‌ترین معارف اسلامی، انسانی و الهی است و این قابلیت را دارد که انسان را تا اوج قله انسانیت بالا ببرد و در مقام بندگی باری تعالی فانی کند.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب هم در این خصوص اقشار مختلف، بالاخص جوانان را به انس و بهره‌برداری از معارف به این کتاب ارزشمند توصیه کرده است.

وی در پایان گفت: با توجه به آیات و روایات و تاکید رهبران انقلاب، ما این سه کتاب فاخر که راس آن قرآن کریم می‌باشد را دستور کار خود قرار داده‌ایم که دانش آموختگان این دوره بعد از دریافت مدرک به تدریس این دوره‌ها برای گروه‌های هدفی که تعیین شده است خواهند پرداخت.

1402/04/25

تعداد بازدید: 6

T

T