همایش یک عمر نوکری در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

همایش یک عمر نوکری در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

دومین گردهمایی خادمان امام حسین (ع) با عنوان یک عمر نوکری در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

همایش یک عمر نوکری در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ دومین گردهمایی خادمان امام حسین (ع) با عنوان یک عمر نوکری به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان با اجرای کارگاه‌های تخصصی قرارگاه عملیاتی محرم استان با تدریس اساتید داخل و خارج استان برگزار شد. حجت‌الاسلام محمدهادی صالح‌پرور، عضو شورای راهبردی، پژوهشگر و استاد مؤسسه خطابه امیر بیان در ابتدای این همایش گفت: به تصریح آیه ۵۵ سوره مبارکه مائده ولایت به معنای ولایت الله، رسول خدا (ص) و امیرالمؤمنین (ع) است و این ولایت طولی که از الله آغاز می‌شود، در نهایت به، ولی فقیه می‌رسد.
وی تصریح کرد: ولایت عرضی و طرفینی مشتمل بر جامعه ایمانی است و اگر پهلو به پهلوی هم و متحد و منسجم نباشد، علی (ع) را ۲۵ سال خانه‌نشین می‌کند.  
استاد مؤسسه خطابه امیرافزود: امت، عده و عُده، اخوت، برادری، همسنگری، رفاقت و صمیمیت در جامعه اسلامی به منزله پود قالی است و اولیای الهی، رهبران دینی، ولی فقیه، امام جامعه، انبیای الهی، رسول‌الله (ص)، فق‌ها و صلحا و ائمه معصومین (ع) تار قالی هستند و در صورت انسجام پودها، تار قالی هم موجودیت می‌یابد.
این پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد:  سیاست انگلیسی بر مفهوم تفرقه بینداز و حکومت کن معتقد است و دشمن برای رسیدن به هدف خود، ایجاد فضای دوقطبی در جامعه، گسست و فاصله و اختلاف در جامعه دینی را دنبال می‌کند تا جایگاه، ولی فقیه را تضعیف کند وتا حرف، ولی پیش نرود.  
صالح پرور با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری درباره اتحاد مردم با یکدیگر و با مسئولان برای جاری شدن کلمه حق خاطرنشان کرد: امت اسلامی می‌تواند با اتحاد و پیوند با امام جامعه، ایمان به خدا و کفربه طاغوت را سرلوحه قرار دهد.
وی یادآوری کرد: اخوت و رفاقت مؤمنان با یکدیگر، همسایه‌داری، فامیل‌داری، اطعام و احسان و ... زمینه‌های ظهور را نزدیک می‌گرداند.
استاد مؤسسه خطابه امیر افزود:  خط محتوایی و راهبردی هیئات مذهبی باید رفاقت و صمیمیت و عدم گسستگی باشد تا تلاش دشمن برای جداکردن  جوانان مذهبی و دغدغه‌مند دین از اباعبدالله (ع) ناکام بماند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی صالح‌پرور با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این قایل هستند که بانویی ممکن است حجاب خوبی نداشته باشد، اما می‌تواند اهل تضرع و دعا باشد و شهید سلیمانی این دختران را فرزندان همه مردم می‌دانست گفت: نباید بی‌خیال بی‌حجابی شد و با گناه زندگی مسالمت‌آمیز داشت، اما مرز میان گناه‌ها و شخصیت‌ها باید شناخته شود.
وی تاکید کرد: رفاقت و تعامل با جوانانی که لاقیدی و بی‌دینی می‌کنند و شل‌حجاب یا بدحجاب هستند باید در هیات‌ها مورد توجه قرار گیرد چرا که این افراد تحت تأثیر فضای مسموم قرار دارند و می‌توان با دعوت از آن‌ها در خیمه‌گاه‌ها دست در دست هم تمام لایه‌های اجتماع را به هم پیوند داد.
حجت‌الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هم در این همایش گفت: در حوزه معرفت دینی سخن از ذوی الارحام دینی و ولایی متفاوت از تعبیر «رحم» در حوزه مادی است و ذوی الارحام دینی یعنی همان شیعیان و محبان اهل‌بیت (ع)  می‌توانند در آستانه محرم زیر خیمه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یک عهد جمعی برای نوکری آستان آن حضرت ببندند.
وی اضافه کرد: از انجا که نسبت معرفت دینی و ولایی بر مبنای محبت‌ها و معرفت‌ها شکل می‌گیرد می‌تواند منجر به اتحاد در زیر یک خیمه شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان  تاکید کرد: بعد از برگزاری جشن باشکوه میهمانی بزرگ غدیر که مظهر نشاط و انسجام اجتماعی بود وعده جمعی امروز نیز، برپایی خیمه عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) در ماه محرم است.
گفتنی است در دومین گردهمایی خادمان امام حسین (ع) با عنوان یک عمر نوکری از تعدادی از پیرغلامان و میان‌داران هیئت‌های مذهبی چهارمحال‌وبختیاری با حضور استاندار، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و نماینده مؤسسه دعبل خزایی تجلیل شد.

1402/04/27

تعداد بازدید: 4

T

T