رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار:

مردم بیجار به استقبال ماه محرم رفتند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار:

مردم بیجار به استقبال ماه محرم رفتند

حجت‌الاسلام جمادیان گفت: عزاداران و عاشقان حسینی (ع) در شهرستان بیجار با اجرای مراسم‌های مختلف و سیاه‌پوش کردن محلات، مساجد و هیات‌ها به استقبال ماه محرم رفتند.

مردم بیجار به استقبال ماه محرم رفتند

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت‌الاسلام سعدالله جمادیان رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بيجار، ضمن ارائه گزارش از برنامه‌هاي عزاداري ماه محرم شهرستان بيجار اظهار داشت: هيئات مذهبي شهرستان بيجاردر بزرگداشت رثای سرور و سالار شهیدان مراسمات معنوي و باشکوهي را برگزار می کنند.

وي افزود: مردم بيجار در ايام شهادت سید الشهدا امام حسین(ع) با حضور در مساجد و حسينيه‌ها و تشکيل دسته سينه‌زني متشکل از جوانان و نوجوانان در ايام شهادت، اين ايام را گرامي می‌دارند.

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بيجار ادامه داد: مراسم ويژه سوگواری با حركت هيئت‌هاي مذهبي در قالب دسته جات بزرگ عزاداري از مكان‌هاي مختلف شهر شروع می‌شود و سپس مداحان اهل بيت(ع) به مرثيه‌سرايي و نوحه‌خواني می‌پردازند.

حجت الاسلام جمادیان تاکید کرد:همچنین سخنرانان در جمع عزاداران حسینی به سخنراني پيرامون شخصيت والاي سید الشهدا(ع) می پردازند و حضار را به فيض می رسانند.

گفتني است؛ برگزاري مراسمات گسترده سوگواری، اعزام مبلغ و مبلغه به اماکن مذهبي و روستاهاي فاقد روحاني، تجمع و عزاداري هيئات مذهبي در ایام محرم برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي در سطح شهرستان، اطعام عزاداران در شهر و روستاها برگزاري گفتمان‌هاي ديني و کارگاه‌هاي آموزشي توسط مشاورين مذهبي و مربيان در سطح مساجد و مدارس، سياه پوش کردن فضاي شهري و اهداي پوستر و پرچم به مساجد و هيئات مذهبی از ديگر فعاليت‌هاي اداره تبليغات اسلامي در بزرگداشت دهه محرم است.

1402/04/28

تعداد بازدید: 3

T

T