مدیر کل آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم:

ثبت نام هفدهمین دوره آزمون حافظان قرآن

مدیر کل آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم:

ثبت نام هفدهمین دوره آزمون حافظان قرآن

محمد رمضانی فرد از زمان آغاز ثبت‌نام هفدهمین دوره آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد.

ثبت نام هفدهمین دوره آزمون حافظان قرآن

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محمد رمضانی فرد «مدیرکل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم» از زمان آغاز ثبت‌نام هفدهمین دوره آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد و اظهار داشت: ثبت‌نام دوره هفدهم از اول اسفندماه آغاز و حداکثر تا بیست و پنجم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص نحوه ثبت‌نام در این دوره بیان کرد: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام لازم است با همراه داشتن اطلاعات شخصی خویش و همچنین فایل تصویر کارت ملی، شناسنامه و عکس ۴×۳ به بخش ثبت‌نام طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در سایت تلاوت به نشانی Telavat.ir مراجعه کرده و اطلاعات خویش را در سامانه ثبت‌نام وارد کنند.

رمضانی فرد افزود: آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم بالاترین آزمون‌های حفظ در کشور است که توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود و شامل آزمون‌های بخش ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم و با درجات ۱ تا ۵ و هم‌طراز با مدارک دیپلم تا دکترا خواهد بود.

وی ادامه داد: این مدارک با امضای وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می‌شود.

مدیرکل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه اظهار کرد: این آزمون برای کسانی که تا درجه ۳ یعنی حافظ کل قرآن کریم باشند در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود و حفاظ در صورت قبولی در بخش کتبی، در آزمون شفاهی شرکت کرده و مواردی همچون تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و حسن حفظ آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رمضانی گفت: مرحله کتبی این آزمون در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ و مرحله شفاهی در اواخر مردادماه سال آینده و بر اساس جدول زمان‌بندی برگزاری طرح اعطای مدرک برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص ثبت‌نام گفت: از حافظان گرامی درخواست داریم ثبت‌نام را به‌روزهای پایانی موکول نکنند و از زمانی که سامانه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد ثبت‌نام را انجام دهند.

وی در پایان ضمن تأکید بر مطالعه آیین‌نامه طرح ارزیابی اذعان کرد: لازم است حافظان گرامی آیین‌نامه را به‌دقت مطالعه کنند تا در فرایند دوره با مشکل روبه‌رو نشده و مطلع باشند که در چه مواردی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

گفتنی است که آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

1400/11/17

تعداد بازدید: 11

T

T