حجت الاسلام حسینی:

مساجد احیاگر هنر و فرهنگ

حجت الاسلام حسینی:

مساجد احیاگر هنر و فرهنگ

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نهضت بازگشت به مساجد را مهمترین هدف نهاد‌های فرهنگی، هنری و دینی برشمرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی در جلسه با مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی  نهضت بازگشت به مساجد را مهمترین هدف نهاد‌های فرهنگی، هنری و دینی دانست و اظهار داشت: بررسی میدانی و رصد رویداد‌های ملی و مذهبی ماه‌های اخیر به روشنی افزایش حضور مردم و رغبت هرچه بیشتر آن‌ها به مساجد را نشان می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر مردمی سازی فرهنگ در سوطح مختلف اجتماعی برای اقشار مختلف جامعه؛ آمادگی اداره کل تبلیغات اسلامی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری با ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در راستای تحقق اهداف مشترک را اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی امیری معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان نیز وحدت رویه میان نهاد‌های مسجدی را از مهمترین نکات قابل توجه در حوزه امور مساجد عنوان کرد و اظهار داشت: نهاده‌ی فعال در مساجد  همه اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند که اگر همه این ظرفیت‌ها در کنار هم تجمیع شوند؛ تحقق برنامه‌های مورد نظر سریع‌تر و کیفی‌تر خواهد بود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تأکید بر تعامل حداکثری نهاد‌های فرهنگی استان اظهار داشت: تقویت و توسعه برنامه‌های فرهنگی و تحقق سیاست مردمی‌سازی فرهنگ نیازمند هم افزایی و هماهنگی هرچه بیشتر نهاد‌ها و دستگاه‌های مسؤول در این عرصه است.

مرتضی شفیعی با اشاره به طرح ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار و آسیب پذیر کشور اظهارداشت: از ۲۲۰ مسجد موجود در محلات آسیب پذیر شهرستان تبریز ۷۲ مسجد دارای کانون فرهنگی هنری است که به تدریج با همکاری دیگر نهاد‌های فرهنگی و دینی در دیگر مساجد این محلات نیز کانون فرهنگی هنری تأسیس خواهد شد.

1402/05/19

تعداد بازدید: 4

T

T