مسئول بنیاد ملی نوجوان و مجموعه دختران حاج قاسم گلستان خبر داد:

اعزام کاروان اربعین دختران حاج قاسم به کربلای معلی

مسئول بنیاد ملی نوجوان و مجموعه دختران حاج قاسم گلستان خبر داد:

اعزام کاروان اربعین دختران حاج قاسم به کربلای معلی

سمیه امیری از اعزام کاروان اربعین دختران حاج قاسم به کربلای معلی اعزام خبر داد و گفت: این کاروان (سه شنبه ۳۱ مرداد) در قالب یک اتوبوس ۴۰ نفره به کربلا اعزام خواهند شد.

اعزام کاروان اربعین دختران حاج قاسم به کربلای معلی

به گزارش پایگاه خبری نهضت، سمیه امیری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه دختران حاج قاسم گلستان یک تشکل مردمی برگرفته از اثربخش‌ترین و کنشگرترین شخصیت جهان اسلام، سردار دل‌ها است.

مسئول بنیاد ملی نوجوان و مجموعه دختران حاج قاسم گلستان افزود: این بنیاد با هدف تقویت استعداد‌های اجتماعی دختران کنشگر اجتماعی و تربیت مدیر جوان گام دوم انقلاب از (۲۵ تیرماه) سال گذشته در تمامی شهرستان‌های استان با ۲۰۰ دانش آموز به صورت محله محور و مردمی آغاز به کار کرد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ دانش آموز عضو این تشکل هستند که از این تعداد ۳۰۰ نفر آن‌ها را اهل سنت تشکیل می‌دهند.

امیری با اشاره به برگزاری عملیات‌های فرهنگی مختلف در مدت یک سال گذشته، خاطرنشان کرد: یکی از عملیات‌های مهم این بنیاد، اجرای ۳۰ رویداد شهرستانی بود که از جمله اولین رویداد دختران حاج قاسم در تابستان سال گذشته در اردوگاه شیرآباد خان ببین برگزار شد

وی اظهار داشت: در حال حاضر رویداد‌های این بنیاد در سطح شهرستان و محلات اجرا می‌شود و تا کنون ۳۰ رویداد شهرستانی برگزار شده و ۱۰۰ رویداد دیگر نیز در شهریورماه برگزار می‌شود.

مسئول بنیاد ملی نوجوان و مجموعه دختران حاج قاسم گلستان، یکی از اقدامات بسیار مهم این بنیاد را اعزام کاروان اربعین دختران حاج قاسم به کربلای معلی بیان کرد و افزود: این کاروان ساعت ۱۵ فردا (سه شنبه ۳۱ مرداد) در قالب یک اتوبوس ۴۰ نفره اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: این دانش آموزان ۱۵ تا ۱۸ ساله فعال‌ترین اعضای این تشکل از تمامی شهرستان‌های استان هستند که قرار است با آموزش‌های دیده شده ۹ عملیات فرهنگی را در کشور عراق اجرا کنند.

امیری افزود: اجرای سرود به زبان عربی- فارسی، تئاتر عربی- فارسی، تولید محتوا به زبان انگلیسی در قالب کلیپ، پادکست و ... از عملیات‌های فرهنگی‌های این کاروان است که در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: دختران حاج قاسم با حضور در عرصه حماسه عظیم اربعین حسینی تجربه کنشگران اجتماعی را در میدان خواهند داشت و قرار است با دختران عراقی نیز ارتباط گرفته و با الگوگیری از مکتب اعتقادی حاج قاسم، پدر معنوی ما در این تشکل، جبهه مقاومت این تشکل و فعالیت بین المللی نیز آغاز شود.

مسئول بنیاد ملی نوجوان و مجموعه دختران حاج قاسم گلستان گفت: دختران حاج قاسم در این برنامه به دنبال ارتباط گیری با دختران ابومهدی هستند تا بعد از سفر ارتباط‌هایی با هم داشته باشند.

1402/05/31

تعداد بازدید: 4

T

T