اختتامیه کنگره منطقه‌ای شعر محرم با تجلیل از شاعران پیشکسوت و برگزیدگان

اختتامیه کنگره منطقه‌ای شعر محرم با تجلیل از شاعران پیشکسوت و برگزیدگان

آئین اختتامیه کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه استان‌های شمال غرب کشور با تجلیل از جمعی از شاعران پیشکسوت و معرفی برگزیدگان در تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، آئین اختتامیه کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه استان‌های شمال غرب کشور شامل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان بعد از ظهر سه شنبه در سالن همایش‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

دبیر اجرائی این کنگره با اشاره به اعلام فراخوان ارسال آثار به این رویداد فرهنگی و ادبی از ۱۵ تیر تا ۲۲ مرداد سال جاری اظهار داشت: در این مدت بیش از ۶۰۰ اثر از ۲۰۰ شاعر به دبیرخانه کنگره ارسال شد.

حامد شب خیز اضافه کرد:  پس از دو مرحله داوری آثار ارسالی، امروز شاهد برگزاری مراسم اختتامیه کنگره منطقه‌ای شعر محرم و معرفی ۲۰ شاعر برگزیده و تجلیل از پنج تن از شعرای پیشکسوت بودیم.

به گفته مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی محور اصلی کنگره شعر محرم امسال پرداخت به وجوه مختلف شخصیت، حیات و شهادت حضرت علی اکبر (ع) انتخاب شده بود که علاوه بر شاعران استان‌های شمال غرب، آثاری از سایر استان‌ها و نیز کشور‌های عراق و آذربایجان به این رویداد ارسال شده بود.

1402/06/01

تعداد بازدید: 4

T

T