حسین سازور:

انقلاب بزرگی در هیئت‌ها اتفاق افتاده است

حسین سازور:

انقلاب بزرگی در هیئت‌ها اتفاق افتاده است

سازور مداح اهل‌بیت (ع) با اشاره به فعالیت سازمان هیئت و تشکل‌های دینی گفت: محتوای مراسم‌ آيينی مانند اشعار و سخنرانی‌ها در این سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است.

انقلاب بزرگی در هیئت‌ها اتفاق افتاده است/ نمی‌توانیم خیلی به اشعار و روضه‌های این روز‌ها ایراد بگیریم/ منتشر نشود تا رسانهبه گزارش روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حسین سازور مداح اهل بیت (ع) با اشاره به موضوع جوانگرایی در هیئت‌ها و نقش سازمان هیئت‎‌ها و تشکل‌های دينی گفت: هرکسی در دستگاه امام حسین (ع) قرار گرفت مورد لطف حضرت سیدالشهدا (ع) و خاندان آل‌الله قرار می‌گیرد؛ امام حسین (ع) کسی را از دستگاه خود بیرون نمی‌کند، این خود شخص است که از دستگاه خارج می‌شود. دستگاه امام حسین (ع) مانند دژ محکمی است و هر کسی وارد آن شود مورد حفاظت و حمایت قرار می‌گیرد.

این مداح اهل بیت (ع)، در خصوص تغییر و رشد محتوای مراسم هیئت‌ها، بیان کرد: با توجه به محتوای مراسم‌ آيينی مانند اشعار، سخنرانی‌ها و محتواهاي ديگر، حتی حضور پیرغلامان، رشد خوبی نشان می‌دهد و هيئت‌ها توانسته‌اند خود را با نیاز روز جامعه هماهنگ کنند؛ به صورت کلی در تمامی ابعاد هیئت و رسیدگی سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی، انقلاب بزرگی صورت شکل گرفته و شاهد پیشرفت هستیم.

سازور در پایان به اشعار جدید مداحان در دو سال اخیر اظهار داشت: اشعاری که این روز‌ها سروده می‌شوند و در هیئت‌ها خوانده می‌شود، همگی بر اساس اسناد معتبر هستند و روضه خوانی‌ها مطابق با مقتل پیش می‌رود و این موضوعی نیست که بتوانیم به آن ایراد بگیریم. چراکه در این سال‌های اخیر همه رویداد‌های مذهبی به ویژه محرم تحت نظر سازمان هیئت و تشکل‌های دینی به شکل منظمی برگزار می‌شوند.

منبع: فارس

1402/06/05

تعداد بازدید: 3

T

T