رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس خبر داد:

برپایی ۴۰ موکب اربعین دلدادگان حسینی در گنبدکاووس

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس خبر داد:

برپایی ۴۰ موکب اربعین دلدادگان حسینی در گنبدکاووس

حجت‌الاسلام احمدرضا کریمی از برپایی ۴۰ موکب در روز اربعین توسط دلدادگان حسینی در روستای «قوینلی» امامزاده یحیی‌بن‌زید(ع) گنبدکاووس خبر داد.

برپایی ۴۰ موکب اربعین دلدادگان حسینی در گنبدکاووس

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام احمدرضا کریمی در گفت‌وگو با خبرنگاران از برپایی ۴۰ موکب در روز اربعین حسینی در روستای «قوینلی» امامزاده یحیی‌بن‌زید(ع) گنبدکاووس خبر داد و گفت: در این موکب‌ها خدماتی شامل پذیرایی صبحانه، توزیع حلیم، آب‌معدنی، شربت، موکب کودکان، موکب‌های فرهنگی شامل حجاب و عفاف، مهدویت، پاسخگویی به شبهات اعتقادی و مشاوره خانواده، ارائه سیم‌کارت رایگان، ویزیت رایگان و غیره ارائه می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس تصریح‌ کرد: مسیر پیاده‌روی دلدادگان حسینی از نماز صبح از شهرستان گالیکش و مینودشت به طرف گنبدکاووس و میدان بسیج آغاز می‌شود و دلدادگان حسینی مسیرهای کمربند صیادشیرازی، جاده سلامت، میدان ۱۷ شهریور، بلوار منا، بلوار امامزاده را طی کرده و در صحن امامزاده یحیی‌بن‌زید(ع) تجمع کرده تا مراسم عزاداری را بصورت متمرکز برگزار کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: شهروندان و دلدادگان حسینی که مایل هستند که در برپایی این موکب‌ها مشارکت کنند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را بشماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۷۳۲۵۹۲ بنام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واریز کنند.

کریمی افزود: اربعین یک پدیده عظیم است و برای ارج‌ نهادن به این پدیده جهانی بلوار امامزاده این شهر بنام اربعین نامگذاری شد.

وی درباره برنامه‌های دهه آخر ماه صفر اظهار کرد: از ۲۰ صفر مصادف با اربعین حسینی تا آخر ماه صفر، هرشب مراسم عزاداری و اطعام‌ حسینی در همه مساجد شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس اضافه کرد: حدود ۱۰ هزار نفر از شیفتگان اهل‌ بیت گلستانی مانند سال‌های گذشته برای حضور در مراسم عزاداری متمرکز سالروز شهادت امام‌رضا(ع) و سالروز وفات پیامبراکرم(ص) به مشهدمقدس اعزام می‌شوند که از این تعداد ۲ هزار نفر از شهرستان گنبدکاووس هستند.

1402/06/12

تعداد بازدید: 3

T

T