مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم:

حفظ قرآن با ممارست و تمرین میسر می‌شود

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم:

حفظ قرآن با ممارست و تمرین میسر می‌شود

محمدمهدی بحرالعلوم با بیان اینکه هر چیزی از محفوظات که به آن مراجعه نشود کمرنگ می‌شود، گفت: حفظ قرآن با ممارست و تمرین میسر می‌شود.

حفظ قرآن با ممارست و تمرین میسر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری نهضت، محمدمهدی بحرالعلوم در حاشیه برگزاری دوره تربیت ممتحن حفظ قرآن کریم که ۳۰ و ۳۱ شهریورماه سال جاری در سالن اجتماعات شهید سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود دوسال آزمون‌های عمومی حفظ در سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری مؤسسات مردمی در سطح کشور حال برگزاری بوده که حافظان از یک جزء تا حفظ کل توانسته اند با مراجعه به درگاه اینترنتی https://hefz.telavat.ir پس از طی مراحل و بررسی کیفیت آزمون‌ها توسط ممتحنین، مدارک خود را دریافت کنند.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم و حافظان قرآن بیان کرد: در این دوره‌ها به توضیح مفصل آئین‌نامه پرداخته تا افراد با گره‌ها و نکات مهم آشنا شده و با انجام کارورزی و برگزاری آزمون نهایی و افرادی که حد نصاب نمره را کسب نموده‌اند به عنوان ممتحنین مجاز آزمون‌های عمومی انجام وظیفه خواهند کرد.

وی با اشاره به شرکت حدود ۳۰ نفر از آقایان و بانوان از سطح استان گلستان افزود: آزمون‌های حفظ قرآن سال‌های متمادی در کشور برگزار شده، لذا با توجه به راه‌اندازی آزمون‌های عمومی ما نیازمند تعداد بیشتری از ممتحنین در شهرستان‌ها بوده تا ارزیابی صحیحی منطبق بر آئین‌نامه از آزمون‌های حفظ داشته باشند.

بحرالعلوم گفت: هر چیزی از محفوظات که به آن مراجعه نشود کمرنگ می‌شود، لذا حفظ قرآن با کمترین و کوچکترین فراموشی و اشتباه معنای آن تغییر می‌کند بنابراین حفظ قرآن با ممارست و تمرین میسر می‌شود.

1402/07/01

تعداد بازدید: 8

T

T