معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور:

جهاد تبیین از محوری‌ترین فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور:

جهاد تبیین از محوری‌ترین فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است

معاون شورای هماهنگ تبلیغات اسلامی کشور گفت: بر اساس برنامه جوان گرایی و در راستای فرمایشات رهبر انقلاب در این باره و به خصوص مسئله جهاد تبیین، حجت الاسلام ناجی در این جایگاه قرار داده شد، چرا که موضوع جهاد تبیین از محوری‌ترین فعالیت‌های ما است.

جهاد تبیین از محوری ترین فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام محمدمهدی عرب انصاری معاون شورای هماهنگ تبلیغات اسلامی کشور در مراسم تودیع و معارفه ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به زیبایی‌های ظاهری و باطنی اصفهان اظهار داشت: جلوه‌های ظاهری اصفهان بسیار زیبا است و جزء شهر‌های زیبای ایران و دنیا بوده، اما زیباتر از این جلوه ها، باطن اصفهان است که اگر انسان مقداری ملاحظه داشته باشد در می‌یابد باطن اصفهان یک جاذبه معنوی دارد.

وی با بیان تأثیر وادی السلام اصفهان در این جلوه و جاذبه معنوی و باطنی گفت: تخت فولاد اصفهان به تنهایی می‌تواند این سیر معنوی را به انسان بدهد و باطن اصفهان روزی است که از ایستادگی و روحیه جهادی مردم و حضور در صحنه آن‌ها تشییع بیش از ۳۰۰ شهید و اعزام چند برابری به جبهه رقم خورد. وی افزود: باطن اصفهان، جریان حوزوی و علمی اصفهان است و قدمت حوزه علمیه اصفهان و فعالیت‌های دینی آن به حق و انصافا برای ایران اسلامی افتخار آفریده است.

معاون شورای هماهنگ تبلیغات اسلامی کشور خاطر نشان کرد: همکاران ما در اصفهان از نیرو‌های اخلاق مدار و تعهدمحور هستند و این نشان می‌دهد که پیوند عاطفی و برادری بین همکاران در اصفهان است و این پیوند باید تقویت شود.

وی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یک نهاد قانونی فعال و اثرگذار عنوان کرد و ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بصیرت افزایی کرده، هم چنان که در ۹ دی این شورای هماهنگی است که جمعیت را به صحنه می‌آورد. معاون شورای هماهنگ تبلیغات اسلامی کشور آرمان گرایی را از برنامه‌های اصلی این شورا بیان کرد و افزود: در مقاطعی قرار گرفته ایم که به دنبال تضعیف این آرمان‌ها هستند، لذا تبیین و عمق بخشی به شعار‌ها و رساندن پیام ساده و صمیمی از برنامه‌های اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

در ادامه این مراسم آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر شهیدان اظهار کرد: جنس فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از نوع اجرایی است و از این بابت فعالیت شبانه روزی و متنوع را می‌طلبد و باید ریاست در کنار خود از جوانان پرکار و فعال برای حسن انجام کار بهره ببرد. وی در ادامه به سالروز میلاد حضرت محمد (ص) اشاره و تأکید کرد: براساس روایات و آیات متعدد در وصف و توصیف حضرت محمد (ص) انسان در تعجب از این میزان حمایت خداوند از یک انسان است و اطاعت محض از او را سفارش کرده است.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: خداوند در آیات و احادیث مکررا افرادی را که با رفتار و کردارشان باعث اذیت پیامبر اکرم (ص) می‌شدند، نهیب و تشر می‌زند و بر مراقبت و حامی بودن تاکید دارد. وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت امام صادق (ع) گفت: لغزشگاه‌های زیادی در مسیر وجود دارد که باید از آن‌ها بهراسیم، اما اگر به قله معرفت برسیم، ترسی از این امر وجود ندارد. امام جمعه اصفهان تصریح کرد: امامان معصوم ما در حقیقت مصداق بارز کسانی هستند که به قله معرفت رسیده اند و برای آن‌ها ترسی از لغزشگاه‌ها نیست.

در ادامه این مراسم محمدعلی احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان و فرماندار فعلی اصفهان با اشاره به اهمیت حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی اظهار داشت: شرط مردمی بودن این انقلاب به حضور مردم در صحنه‌ها است و این نشان می‌دهد انقلاب اسلامی زنده است و مردم پای کار انقلاب هستند. وی افزود: مردم برای حضور در صحنه‌های مختلف نیاز به بسترسازی دارند و شورای هماهنگی تبلیغات بسترساز حضور مردم در عرصه‌های مختلف دینی و انقلابی است.

رئیس سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان این که در سال‌های گذشته طراحی‌های دشمنان برنامه ریزی خاص شده است، گفت: پیچیدگی این طراحی‌ها بیشتر شد، به همین دلیل نیاز به برنامه‌ها و طراحی‌های ویژه است و هر چه پیش رفتیم حساسیت و ظرافت این مسئله بیشتر شد. وی با اشاره به اجرای برنامه‌ها و مراسم‌های دینی و مذهبی در ایام کرونا مطابق با قوانین و پروتکل‌ها عنوان کرد: آن ایام نیاز به طراحی ویژه‌ای داشت که از آن غافل نشدیم و سرفصل و هدف همه آن‌ها ناامیدی و نابود کردن مردم و ایجاد یأس و دور نمودن مردم از دین بود.

وی اضافه کرد: آن چه که شورای تبلیغات اسلامی دنبال می‌کرده این بوده است که نشان دهد مردم امیدوار در صحنه هستند تا دشمنان را مأیوس نماید. احمدی با تاکید بر رویکرد‌های اتخاذ شده در سال‌های خدمت در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: اولین و اصلی‌ترین این رویکرد‌ها پذیرش مسئولیت برای تکلیف بود و پس از آن توجه به این رویکرد که مراسمی که باید مردم به خوبی در آن شرکت کنند طرح ریزی آن باید به دست مردم باشد، لذا اتاق‌های فکر و هیات‌های اندیشه ورز را به همین مناسبت ایجاد کردیم.

فرمانداراصفهان خاطر نشان کرد: دادن نقش به جوانان از دیگر رویکرد‌های اتخاذ شده بود و هم چنین بدون جهت گیری سیاسی و با هدف اجرای دستورات رهبر انقلاب و امامین انقلاب در این سال‌ها کار شد. رئیس سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان کم هزینه برگزار کردن مسائل و نشان دادن پیشتازی اصفهان را از دیگر رویکرد‌های پیش روی شورا در این سال‌ها دانست و عنوان کرد: همدلی و هم افزایی و شبکه سازی از دیگر مواردی بود که در این سال‌ها اتفاق افتاد.

1402/07/12

تعداد بازدید: 13
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T