رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی:

امروزه جریان تبلیغ بسیار پیچیده شده است

رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی:

امروزه جریان تبلیغ بسیار پیچیده شده است

رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی گفت: امروزه جریان تبلیغ بسیار پیچیده شده است و به روز رسانی تبلیغ باید مورد توجه ویژه باشد.

امروزه جریان تبلیغ بسیار پیچیده شده استحجت‌الاسلام مجید باباخانی ظهر چهارشنبه 19 مهرماه در جلسه نقد و بررسی فعالیت‌های محرم و صفر استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان در برنامه‌های فرهنگی پیشتاز است، اظهار داشت: انتظار ما نیز همین است چرا که اصفهان ظرفیت فرهنگی عمیقی داشته و باید همواره در این زمینه پیشران باشد.

وی با بیان اینکه حضور حجت‌الاسلام فوقی در تبلیغات اسلامی اصفهان تحول آفرین بوده است، گفت: وی نیازهای روز را به خوبی حس کرده طی کمتر از ۲ سال فعالیت وی اتفاقات بسیار بی نظیری رقم خورده که در کشور ممتاز بوده، چرا که اصفهان استانی نخبه است و اظهار نظرات مختلفی وجود دارد و هماهنگی و مدیریت در این استان کار بسیار سختی است.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه عملکرد مدیرکل و در مجموع ستاد استان اصفهان بسیار رضایت بخش اعلام شده است ، افزود: ایشان توانسته است به خوبی پیچیدگی‌های موجود در این استان را برطرف و پیوند خوبی بین بخش‌های مختلف فرهنگی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه بودجه و اعتبارات تبلیغات اسلامی در استان اصفهان با انتظارات همخوانی ندارد، ادامه داد: می‌توان گفت در استان اصفهان طی کمتر از ۲ سال فعالیت، به اندازه ۵ سال کار شده و اقدامات بسیار پرشتاب صورت گرفته است.

حجت الاسلام باباخانی با بیان اینکه هر اتفاقی که در اصفهان می‌افتد حتی از تهران هم جلوتر است، گفت: هویت اصیل تبلیغی در تهران موجود نیست و جریانات سیاسی بیشتر از جریانات دینی حاکم است و این در حالی است که در اصفهان جریانات دینی و تبلیغی بیش از جریانات سیاسی مورد توجه است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های مجموعه‌های فرهنگی و هیئات مذهبی اصفهان در ایام محرم و صفر ابراز داشت: جمع بندی ما این است که همه اقدامات تعریف شده در ستاد در استان‌ها و در مراکز فرهنگی و هیئات اجرایی می‌شود و از این رو برای ارزیابی فعالیت‌ها نیز ما باید از دل مسئولان اجرایی نظر سنجی داشته باشیم.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه آسیب شناسی و الگوسازی ابتکارات برنامه‌های محرم و صفر باید از سوی نهادهای اجرایی در استان‌ها و شهرستان‌ها انجام شود، گفت: در استان اصفهان مجموعه‌های فرهنگی و قدیمی وجود دارد که می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه امروزه جریان تبلیغ بسیار پیچیده شده است، افزود: در گذشته در برخورد با نوجوانان و جوانان به راحتی می‌شد ارتباط گرفت اما امروز مخاطبان حتی در زمان حضور در جلسات از فضای تبلیغی خارج است و در فضای مجازی تحت بمباران‌های تبلیغی است و دستگاه محاسباتی اش جور دیگری فکر می‌کند.

حجت الاسلام باباجانی با بیان اینکه فضای تبلیغ امروز باید متفاوت از گذشته باشد، ادامه داد: باید مخاطبان به صورت هوشمند دسته بندی شود، باید مخاطب را از نظر وضعیت اقتصادی، فکری، جایگاه اجتماعی و … دسته بندی شود و بعد در زمینه تبلیغ برای آنها برنامه ریزی کنیم.

1402/07/19

تعداد بازدید: 4

T

T