مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

لازمه کار فرهنگی در اصفهان ایجاد همگرایی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

لازمه کار فرهنگی در اصفهان ایجاد همگرایی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: لازمه کار فرهنگی همگرایی و هم افزایی است و برای تحقق این امر باید از همه ظرفیت‌های استانی و شهرستانی استفاده کنیم چرا که یک دست صدا ندارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی فوقی ظهر پنجشنبه در همایش «شکوه وصل» که با هدف تجلیل از هیئات و مراکز فرهنگی تبلیغی شاخص استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: لازم است برای دیدن مجموعه‌هایی که در حوزه‌های فرهنگی زحمت می کشند، تلاش کنیم زیرا آنچه که طی دو ماه محرم و صفر شاهد بودیم گوشه‌ای از فعالیت‌های آنان بود.

وی با بیان اینکه امروز حدود ۲۰۰ مجموعه هیئات شاخص و جوان در استان اصفهان وجود دارد که این‌ها به فکر تحول ارائه خدمات هستند، تصریح کرد: رویکرد فعالیت‌های فرهنگی را باید بر مبنای دیدگاه رهبر معظم انقلاب برای نسل جوانان بسازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: امروز در بین جمعیت فعالان و کانون‌هایی که در استان وجود دارد گروه فرهنگی جمعیتی متشکل از دختران نوجوان و جوان مذهبی فعالیت می‌کنند که به واسطه کار متفاوت خود مورد اقبال نسل z قرار گرفتند و از این رو لازم است فعالیت‌های فرهنگی امروزی را با توجه به مقتضیات روز جامعه در نظر بگیریم.

حجت‌الاسلام فوقی با بیان اینکه برگزاری همایش‌هایی نظیر شکوه وصل به همگرایی هیئات و مراکز فرهنگی اصفهان کمک می‌کند، تصریح کرد: انتقال تجربیات و آشنایی فعالان حوزه فرهنگ نقطه قوت این جلسات است.

وی با اشاره به اینکه امروز جبهه مقاومت در دنیا حرف از تمدن می‌زند و ظلم به افول می‌رود، ابراز داشت: باید این هم‌را به نسل جدید جامعه منتقل کنیم و روش‌های انتقال بسیار مهم است.

مدیرکل ضمن تاکید بر تقویت ارتباط بین مجموعه‌های فرهنگی تصریح کرد: امروز مهم‌ترین زنجیره اتصال بین مراکز و مجموعه‌های فرهنگی در استان اعتماد و باور به فعالیت‌های یکدیگر است.

وی با اشاره به اینکه ما باید بدانیم مجموع فعالیت‌های استانی در پیشبرد و ارتقای سطح فرهنگ استان و کشور تأثیرگذار است و باید توجه داشت که یک دست صدا ندارد، اضافه کرد: امروزه آن چیزی که پیش برنده است و سرعتمان را افزایش می‌دهد، هم افزایی و همگرایی است.

حجت الاسلام والمسلمین فوقی افزود: اگر به ظرفیت‌های متفاوت و پراکنده در شهر و شهرستان‌ها تکیه کنیم توانمندی ما بیش از این خواهد بود، گفت: برگزاری جلسات و هم اندیشی‌ها در واقع محلی برای انتقال تجارب و الگوگیری و تلاش برای فعالیت‌های مشترک است.

همایش شکوه وصل با هدف تجلیل از هیئات مذهبی، مراکز فرهنگی تبلیغی شاخص و جوان با رویکرد فعالیت‌های نو و خلاقانه و برگزیدگان مهرواره هوای نو باحضور مسئولان کشوری و استانی و همچنین ۲۰۰ نفر از برگزیدگان هیأت‌های مذهبی و مرکز فرهنگی شاخص استان برگزار شد.

لازمه کار فرهنگی در اصفهان ایجاد همگرایی است

1402/07/22

تعداد بازدید: 2

T

T