مدیرکل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی:

خلاقیت‌ استان همدان در برنامه‌های مشترک مذهبی استفاده از ظرفیت‌های فعال مردمی است

مدیرکل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی:

خلاقیت‌ استان همدان در برنامه‌های مشترک مذهبی استفاده از ظرفیت‌های فعال مردمی است

مدیرکل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی گفت:ایده‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌های تبلیغات اسلامی همدان در خصوص ماه محرم و صفر بررسی شد و رمز موفقیت استفاده از ظرفیت‌های فعال مردمی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رضا غلامی روشن مدیرکل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی  در جلسه منتخبین شبکه‌های میانی فعال در سطح استان همدان با بیان اینکه توفیقی شد تا با همراه هیأتی از همکاران و ستاد مرکز برای عرض خسته نباشید به همکاران و مدیران و معاونین و سایر همکاران در استان همدان باشیم اظهار کرد: از نزدیک برنامه‌ها و اقداماتی که این اداره کل در ماه محرم، صفر و هفته وحدت انجام شده را در دیدار و گفتگو با مسؤولان ادارات شهرستان‌ها و کارشناسان و حلقه‌های میانی است جویا شدیم و از نزدیک اقدامات و برنامه‌های شاخص استان را شنیدیم.

وی ضمن تقدیر از مجموعه‌های فعال فرهنگی که در مناسبت‌های ملی مذهبی همچون جشن ۱۵ کیلومتری نیمه شعبان و همچنین مهمونی ۱۸ کیلومتری عید غدیر که مورد توجه ستاد مرکزی قرار گرفته ابراز خرسندی و تشکر داشت و افزود: یکی از اهداف این سفر بررسی وضعیت میدان و تحقق ابلاغیه‌های میدان، موانع و مشکلات در عدم تحقق برنامه‌ها بود که در دیدار‌ها و جلسات که برگزار شد به این موضوع پرداخته شد.

مدیرکل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی  با بیان اینکه مهم‌ترین رویکرد سازمان در دوران جدید خود رویکرد مردمی سازی تبلیغ است. این رویکرد به دنبال آن است که پدیده تبلیغ را از مقوله‌ای حاکمیتی و مختص به صنفی خاص تبدیل کند به دغدغه همه مردم بدین معنا که اگر خیری را کسی ادراک کرده از ذهن خود به دیگری منتقل کند افزود: نحوه تعامل اداره کل در پیشبرد راهبری فرهنگی استان، ارتباط و تعامل با نهاد‌ها و مجموعه‌های فرهنگی به ویژه مجموعه‌های مردمی که فعالیت‌های جهادی و تبلیغی دارند از اهداف این سفر بود.

حجت الاسلام غلامی روشن در خصوص رویکرد اصلی واگذاری برنامه‌های فرهنگی اجتماعی به مردم گفت: برای مثال در خصوص پدیده اربعین، آن حرکت عظیم را هیچ دستگاه حاکمیتی و دولتی نمی‌تواند رقم بزند، اما هنگامی که مردم پای کار می‌آیند ابعاد مسائل تغییر می‌کند. ما در همه مسائل اجتماعی باید به این سمت برویم و این از دغدغه‌های حضرت امام بود. ایشان معتقد بودند همه ابعاد کشور باید به مردم سپرده شود. هرقدر که حاکمیت متصدی عرصه‌های گوناگون شود ما ناتوان‌تر می‌شویم، به خلاف آن هرقدر مردم پای کار آمدن گشایش‌ها ایجاد شد. تفاوت تبلیغ مردمی با تبلیغ حاکمیتی را می‌توانید در اربعین ببینید.

وی ادامه داد: بررسی ایده‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌های استان در خصوص ماه محرم و صفر که جز برنامه‌های اختصاصی هر استان بود و شناسایی و گفتگو این برنامه‌ها از دیگر اهداف سفر بود.

حجت الاسلام غلامی روشن افزود: بررسی موانع و مشکلات برای برنامه‌های پیشرو از جمله برای تحقق اهدافی که باید در طراحی برنامه‌های فرهنگی مد نظر باشد و نکاتی که به عنوان پیشنهاد است بررسی شد.

مدیرکل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی  ادامه داد: موارد برای جمع بندی به ستاد عملیات معاونت فرهنگی سازمان منتقل می‌شود تا برنامه‌ها و طراحی‌های مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین از زحمات همه کارکنان خدوم اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان تقدیر و تشکر کرد.

1402/07/23

تعداد بازدید: 5

T

T