تهیه طرح‌های متنوع درخصوص حفظ موضوعی قرآن کریم

تهیه طرح‌های متنوع درخصوص حفظ موضوعی قرآن کریم

مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با اشاره به طرح‌های تهیه شده درخصوص حفظ موضوعی قرآن کریم، گفت: یکی از این طرح‌ها با موضوع آیات حوزه عفاف و حجاب است و حدود ۱۴ آیه شامل این طرح می‌شوند، در این زمینه نیز کتاب و فیلم‌های آموزشی تهیه شده و مقرر است این طرح با همکاری آموزش و پرورش، صدا و سیما و... اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، محمدمهدی بحرالعلوم در همایش آموزشی «حافظان نور» با اشاره به برگزاری آزمون‌های تخصصی و عمومی جهت سنجش حفظ قرآن کریم، اظهار کرد: آزمون‌های عمومی که از دو سال گذشته آغاز شده در سطح پایین‌تر برگزار شده و تمامی حافظان توانایی دریافت این مدرک را دارند.

بحرالعلوم اضافه کرد: مزایایی درخصوص سربازی، استخدام، مباحث حقوقی و تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها برای حافظان تخصصی قرآن کریم در نظر گرفته شده است.

مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم افزود: حفظ موضوعی قرآن کریم عمومی‌تر است یعنی افراد بیشتری می‌توانند به گروه حافظان افزوده شوند درصورتی که حفظ ترتیبی به زمان بیشتری نیاز دارد و احتمال دارد تمامی افراد از انگیزه کافی برخوردار نباشند.

وی با اشاره به کاربردی بودن حفظ موضوعی قرآن کریم، ادامه داد: درواقع افراد همزمان با حفظ قرآن کریم با مفهوم آیات نیز آشنا می‌شوند که این موضوع نیز یکی از ارکان اساسی در حفظ قرآن کریم محسوب می‌شود.

بحرالعلوم عنوان کرد: طرح‌هایی درخصوص حفظ موضوعی قرآن کریم آماده شده که یکی از آن‌ها آیات حوزه عفاف و حجاب است و حدود ۱۴ آیه شامل این طرح می‌شوند، در این زمینه نیز کتاب و فیلم‌های آموزشی تهیه شده و مقرر است این طرح با همکاری آموزش و پرورش، صدا و سیما و... اجرا شود.

مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم اضافه کرد: طرح «حفظ ۳۰ آیه در ۳۰ روز» نیز برای اجرا در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شده است، اجرای طرح‌های بلندمدت نیز در دستور کار قرار دارد تا حفظ موضوعی قرآن کریم بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به انتظاراتی که حافظان قرآن و حاکمیت از یکدیگر دارند، تصریح کرد: مباحث بسیار مهمی در کشور وجود دارد مانند جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که به موضوع مهم جهان اسلام تبدیلش شده است، عفاف و حجاب، اغتشاشات سال گذشته کشور و... که لازم است جامعه حافظان قرآن کریم وظایف و رسالت خود در مقابل این اتفاقات را شناسایی و به آن عمل کنند.

بحرالعلوم یادآور شد: درحال حاضر جریانی تحت عنوان «تعامل دوسویه» آغاز شده است تا خدمات بیشتری به جامعه حافظان قرآن کریم ارائه شود همچنین زمینه‌ای ایجاد شود تا جریان حفظ قرآن کشور وارد جریان اجتماعی شده و تاثیرگذار باشد البته حافظان قرآن کریم درحال حاضر نیز از این تاثیر برخوردار هستند، اما لازم این تاثیرگذاری منسجم شود.

مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با بیان اینکه موضوع حفظ قرآن در چهارمحال و بختیاری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، گفت: لازم است سایر دستگاه‌ها مانند فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و تمامی دستگاه‌های فرهنگی نیز به این موضوع ورود جدی‌تری داشته باشند.

1402/08/11

تعداد بازدید: 9
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T