لزوم شکل‌گیری الگوی زن مسلمان ایرانی برای تمامی زنان دنیا

لزوم شکل‌گیری الگوی زن مسلمان ایرانی برای تمامی زنان دنیا

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم شکل‌گیری الگوی زن مسلمان برای زنان جهان، گفت: برای دستیابی به این هدف باید از یک الگوی تربیتی هویتی و توحیدی در تربیت بانوان جامعه استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری در اجلاسیه استانی مدیران تشکل‌های فعال تعلیم و تربیت که در این استان برگزار شد با بیان اینکه نیمی از جمعیت جهان بانوان هستند، اظهار کرد: بانوان ایرانی باید پیام زن مسلمان ایرانی را به خوبی به جامعه بانوان در جهان منتقل کنند و اين موضوع وظیفه‌ای تاریخی است البته اگر این رسالت به خوبی انجام نشود ممکن است برعهده زنان مسلمان سایر ملل مانند زنان غزه، لبنان و... قرار بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: ارزشمندترین مسئله برای خداوند متعال محتوایی است که به انبیا ابلاغ کرده و این محتوا در اختیار امتی قرار می‌گیرد که ظرفیت برخورداری از آن را داشته باشند خوشبختانه این ظرفیت توسط امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در ایران ایجاد شد بنابراین امروز همگی وظیفه دارند از این ظرفیت مراقبت کرده و آن را تقویت کنند.

وی با تاکید بر لزوم شکل‌گیری الگوی زن مسلمان برای زنان جهان، ادامه داد: برای دستیابی به این‌ هدف باید از یک الگوی تربیتی هویتی و توحیدی در تربیت بانوان جامعه استفاده شود یعنی رویکرد اساسی تربیتی جامعه بانوان باید به سمت ایجاد یک زن موحد مسلمان ایرانی تمدن‌ساز حرکت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با بیان اينکه نوجوانی دوره بسیار مهمی در تربیت افراد است، عنوان کرد: در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی نوجوانان باید به سن مخاطبان توجه شود چراکه سن نوجوانی در دختران ۹ تا ۱۴ سال است بنابراین نباید برداشت اشتباهی درخصوص مخاطبان جوان و نوجوان وجود داشته باشد همچنین لازم است مدل تربیتی ویژه نوجوانان پسر و دختر طراحی و به کارگیری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نیاز ضروری جامعه امروز تشکیل حلقات متکثر فعال در حوزه تربیتی با افق بلند یعنی بین‌المللی است چراکه جمهوری اسلامی ایران درحال تبدیل به یک کشور بسیار قدرتمند است و آینده آن بسیار متفاوت خواهد بود بنابراین باید نسل آینده برای این شرایط و با یک رویکرد بین‌المللی تربیت شوند.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد تشکل در حوزه تعلیم و تربیت نوجوانان، تصریح کرد: در مرحله بعد باید به تشکل‌های ملی متصل شد تا به این وسیله از تجربیات و امکانات آن‌ها استفاده شود.

انتهای پیام

1402/08/27

تعداد بازدید: 5

T

T