حجت الاسلام والمسلمین طاهری مطرح کرد؛

اهمیت دوره نوجوانی براساس روایات و دستورات دینی

حجت الاسلام والمسلمین طاهری مطرح کرد؛

اهمیت دوره نوجوانی براساس روایات و دستورات دینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نوجوانی دوره بسیاری حساس و ویژه‌ای است، گفت: با مطالعه روایات و دستورات دینی درخصوص نوجوانان و جوانان نیز می‌توان به اهمیت پرداختن به دوره نوجوانی پی برد.

عکس بارگذاری شود//////////////////////اهمیت دوره نوجوانی براساس روایات و دستورات دینیبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران استان با اشاره به برگزاری اجتماع "دختران حاج قاسم" و نتایج آن اظهار کرد: پس از این برنامه دورهمی با عنوان "دختر خاله‌ها" برگزار شد درحال حاضر نیز به صورت هفتگی گروه‌های دخترانه تشکیل و آموزش‌های لازم در حوزه ناظر بر الگو سوم زن مسلمان ایرانی به آن‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: بخش عمده دخترانی که در برنامه‌های ذکر شده شرکت دارند معمولا دارای سنین ۱۷ تا ۲۵ سال هستند یعنی در سن جوانی قرار دارند درنتیجه این موضوع احساس شد که برای رده‌های سنی نوجوان نیز لازم است اقداماتی انجام شود.

وی با بیان اینکه نوجوانی دوره بسیاری حساس و ویژه‌ای است، ادامه داد: با مطالعه روایات و دستورات دینی درخصوص نوجوانان و جوانان نیز می‌توان به اهمیت پرداختن به دوره نوجوانی پی برد چراکه براساس این دستورات تاثیرپذیری افراد در سن نوجوانی بالاتر است بنابراین هدایت آن‌ها نیز به سمت خوبی‌ها سریع‌تر انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: براساس رصد‌های صورت گرفته حدود ۵۱ هزار نوجوان در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در رنج سنی ۱۲ تا ۱۶ هستند البته باید توجه داشت سن نوجوانی دختران نسبت به پسران متفاوت است و دختران در رنج سنی ۹ تا ۱۴ سال نوجوان محسوب می‌شوند بنابراین سن جوانی دختران نیز زودتر آغاز می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پس از برنامه‌ریزی‌های صورت گفته ۲۰۰ نقطه از استان مورد رصد قرار گرفت و از این نقاط ۲۰۰ نوجوان پسر انتخاب شدند و آموزش‌هایی درخصوص شیوه گروه‌سازی، شیوه کار در گروه، مسئولیت‌پذیری و... به آن‌ها ارائه شد.

وی تصریح کرد: "یک فنجان تفکر" یکی از برنامه‌های آموزشی است که برای گروه ۲۰۰ نفره پسران نوجوان برگزار شد عنوان دومین برنامه "یک قدم تا قله" بود که طی آن کوهنوردی در دل شب انجام می‌شد و هدف از آن افزایش روحیه سلحشوری و توانمندسازی نوجوانان بود روز بعد از کوهنوردی نیز آموزش‌های ساخت برنامه در فضای مجازی به افراد ارائه شد، برنامه ظهر نوجوانان نیز به این صورت بود که مواد غذایی خام در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت تا به صورت گروهی غذای خود را تهیه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری یادآور شد: پس از بازگشت نوجوانان به منطقه خود هر یک اقدام به راه‌اندازی یک گروه ۵ تا ۱۲ نفره کرده و در محل زندگی خود موظف به انجام "کار خوب" هستند که این کار خوب براساس نظر نوجوانان متفاوت است و می‌تواند برگزاری دورهمی قرائت قرآن، تقویت علمی، برطرف کردن مشکلات اهالی در محله و... باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در تاریخ ۲۱ آذرماه در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد نوجوانان شرکت‌کننده در طرح ذکر شده به همراه دوستان و گروهی که تشکیل داده دور یکدیگر جمع می‌شوند؛ در این برنامه پدران نوجوانان نیز حضور دارند و با آن‌ها در حوزه نوجوانی گفتگو می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری برنامه در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد به سمت یزد حرکت می‌کنیم، افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر است نوجوانان در تعدادی از کارخانجات این شهر حضور پیدا کنند که عنوان این برنامه نیز "روایت پیشرفت" است یعنی نوجوانان پس از بازدید از کارخانجات پیشرفت‌های صورت گرفته را روایت می‌کنند پس از این بازدید یک شب در امامزاده انار اقامت داریم همچنین بازدید از موزه دفاع مقدس کرمان و زیارت قبر مطهر حاج قاسم سلیمانی در طی این سفر برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری خاطرنشان کرد: اسم گروه نوجوانان پسر که در برنامه‌های شرح داده شده حضور دارند "نسل قاسم" است چراکه مبدا فکر و هویتی این نوجوانان حضرت قاسم و الگوی امروزی آن‌ها نیز حاج قاسم سلیمانی است.

1402/09/07

تعداد بازدید: 9
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T