مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

فعالیت‌های تبلیغات اسلامی قرآن پایه و رسانه محور باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

فعالیت‌های تبلیغات اسلامی قرآن پایه و رسانه محور باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در بحث فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی این بوده که قرآن پایه و از طرف دیگر رسانه محور باشد.

فعالیت‌های تبلیغات اسلامی قرآن پایه و رسانه محور باشند

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در دومین نشست عهد اخوت و جهاد ویژه کارشناسان حوزه فرهنگی اداره کل وادارات تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: عرصه جهاد تبیین مهم‌ترین وظیفه‌ای بوده که از سوی مقام معظم رهبری به‌طور ویژه بر دوش فعالان حوزه سازمان تبلیغات اسلامی نهاده شده و امیداست جزو سربازان سرافزار این عرصه قرار بگیریم.

وی تصریح کرد: یکی از موفقیت‌هایی که از محضر قرآن در طول تاریخ انجام‌شده آنچه بوده که در سوره مبارکه کهف در آیات ۱۳ و ۱۴ نسبت به آن‌هایی که در مقابل مستکبران عصر خود قیام کردند بیان‌شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: بالاترین مدال این افراد این بوده که اگرچه بعد از مدتی به پیروزی رسیدند اما بالاخره خداوند آن‌ها را پیروز میدان کرد و این مدالی که خداوند به‌عنوان قصه عبرت‌انگیز تاریخ معرفی کرد در ذات این حرکت الگویی برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به موفقیت جوانان شاخه نظامی قسام در غزه گفت: باید مباحث تحلیلی این امر به لحاظ گفتمانی و تمدنی در جامعه بیان شود.

وی گفت: خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که در سراسر جهان حرکت‌های جهادی علیه استکبار آغازشده و این حرکت‌ها خود مقدمه ظهور بوده که در حال شکل‌گیری است.

ایمان، وحدت، قیام و توکل چهاراصل پیروزی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، ایمان، وحدت، قیام و توکل را رمز پیروزی بر اساس آیات ۱۳ و ۱۴ سوره مبارکه کهف عنوان کرد و افزود: از طرف دیگر خسته نشدن و امید به استکبار نداشتن در مسیر موفقیت و پیروزی مهم است.

حجت‌الاسلام سالاری بابیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی علی‌رغم رسالت اصلی خود را امور فرهنگی و تبلیغاتی متأسفانه نتوانسته وظایف این سازمان را آن‌چنان‌که بایدوشاید به‌صورت ویترینی به جامعه هدف معرفی کند، اضافه کرد: مطالب این سازمان تنها در شبکه‌های مربوط به خود این سازمان گسترش می‌یابد و روایتگری در بیرون از این شبکه‌ها ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: لذا یکی از مهم‌ترین مسائل در بحث فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی این بوده که قرآن پایه و از طرف دیگر رسانه محور باشد تا بتوانیم هنر ارائه خود را قوی کنیم.

توجه به کمال طلبی و تنوع و تحول‌آفرینی در فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: باید سیر گفتمانی که امروز با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری مشخصاً از سازمان تبلیغات اسلامی خواسته‌شده انگیزه و کنشی برای فعالان این عرصه باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی یادآور شد: موتور حرکت مؤثر در هر فعالیتی در این سازمان باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که به دو نکته اصلی که شامل کمال طلبی و تنوع و تحول‌آفرینی بوده توجه گردد.

وی با اشاره به اینکه لازمه کمال طلبی، حرکت جهادی است، اضافه کرد: همچنین در مورد تنوع و تحول‌آفرینی باید خلاقیت مدنظر باشد و این امری الزامی است.

ضربه سنگین دشمن از پویش حریفت منم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان اینکه خوشبختانه آن‌چنان‌که مقام معظم رهبری نیز بسیار در سخنانشان به آن اشاره دارند به قله موفقیت نزدیک هستیم، گفت: اغتشاشات خاموش دشمن نشان می‌دهد که به این قله نزدیک شده‌ایم پس بنابراین نباید روحیه جهادی خود را در انجام صحیح امور فرهنگی از دست بدهیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی به پویش حریفت منم اشاره کرد و افزود: دشمن از این پویش ضربه خوبی خورده که به هر طریقی می‌خواهد در بحث گسترش این پویش سنگ‌اندازی کند.

وی بابیان اینکه حرکت تحول‌آفرین زمانی شکل می‌گیرد که کارها آن مبتنی بر اصل جهادی بودن و خلاقیت داشتن بناشده باشد، اضافه کرد: افرادی همانند شهید حججی الگوی حرکت صحیح جهادی هستند.

بهره‌گیری از حلقه‌های مردمی در فعالیت‌های فرهنگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: وقتی در راستای مسیر جهادی حرکت کنیم نصرت و برکت در پی آن وجود خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سالاری مکی بابیان اینکه فعالیت در سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد مردمی دارد بنابراین باید از مردم در فعالیت‌های مختلف سازمان کمک گرفته شود، بیان داشت: موفقیت‌های مختلفی که در حوزه‌های مختلف توسط ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها کسب می‌شود ناشی از فعالیت‌های صحیح جهادی بوده است.

وی گفت: هجمه‌های دشمن زیاد بوده و نیروهای ما کم می‌باشد ولی بااین‌حال می‌توانیم از حلقه‌های میانی مردمی نیروسازی کرده و از آن‌ها استفاده شود.

نیازمندی به ایجاد کلونی جمعیتی با استفاده از جذب نوجوانان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان اینکه باید ذهن خود را در مباحث مختلف فرهنگی درگیر مباحث خلاقیت کنیم، یادآور شد: با شکل‌گیری هم‌افزایی در بین بخش‌های مختلف سازمان می‌توانیم به قله مقصود برسیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی به استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های مختلف تبلیغی و دینی و فرهنگی تأکید کرد و افزود: قرارگاه نوجوانان در شهرستان‌ها تشکیل شوند چون نیاز شدیدی به کلونی جمعیت بوده که باید نوجوانان را پای‌کار بیاوریم.

وی بابیان اینکه در پویش حریفت منم در مرحله نخست که تعهد کشور ۱۰ میلیون نفر بوده تعهد استان ۲۰۰ هزار نفر مشخص گردید که خوشبختانه محقق شد، تصریح کرد: در مرحله دوم از مجموع تعهد کشور که ۱۴ میلیون نفر بوده تعهد استان ۳۱۳ هزار نفر تعیین‌شده است.

مشارکت دادن بانوان در فعالیت‌های تخصصی هیئت‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به بحث مهرواره دو اشاره داشت و گفت: در این طرح باید به سمت شناسایی و تبیین حلقه‌های صالحین در محلات و روستاها حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی بیان کرد: باید از مدیریتی که در حال حاضر به‌ویژه در حوزه هیئت‌ها بوده عبور کرده و متحول شویم و به سمت‌وسوی که بانوان خودشان به‌طور تخصصی مارها را بر عهده بگیرند پیش رویم.

وی با اشاره به اینکه از حوزه فرهنگی، کنش تحولی جهادی دانش‌بنیان و خلاق و مبتنی بر نقشه پیشرفت انتظار است، گفت: بسیاری از شکست‌ها جبهه جهاد تبیین این بوده که میدان جنگ را باور نکرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان اینکه امروزه در معرض بمباران فضای شناختی دشمن که متأسفانه این بمب‌های فکری و فرهنگی دیده نمی‌شود هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه این امر باعث می‌شود که عرصه جنگ را درک نکرده و مهارت‌های جهاد تبیینی را کسب نکنیم به همین دلیل بوده که فعالیت در این عرصه بسیار سخت است.

1402/09/15

تعداد بازدید: 5

T

T