مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

مؤمنین مراقب ترویج اسلام منهای روحانیت، مجالس مذهبی سکولار و تخریب چهره‌های موثر دینی باشند

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

مؤمنین مراقب ترویج اسلام منهای روحانیت، مجالس مذهبی سکولار و تخریب چهره‌های موثر دینی باشند

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی: شایسته است مومنین ضمن تاکید بر پر رونق نمودن مجالس دینی نسبت به این سه خط خطرناک هشیاری لازم را همچنان داشته باشند.

مؤمنین مراقب ترویج اسلام منهای روحانیت، مجالس مذهبی سکولار و تخریب چهره‌های موثر دینی باشندبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و برپایی مجالس سوگواری در مساجد و حسینیه‌ها اظهار کرد: دشمنان اسلام از دیرباز شیوه‌های مختلفی را برای بی اثر کردن محافل مذهبی در تعظیم شعائر دینی استفاده می‌کردند و در نیم قرن اخیر هم به دلیل آنکه انقلاب اسلامی ایران پیش قراول قیام جهانیان علیه استکبار جهانی و صهیونیسم می‌باشد، دست از توطئه و پیکار خود بر نداشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: این دشمنان همواره از سه روش ترویج اسلام منهای روحانیت، برپایی مجالس مذهبی سکولار و تخریب چهره‌های موثر در مجالس دینی اعم از روحانیون، مداحان و برگزار کنندگان برای ضربه زدن به اسلام ناب محمدی (ص) و مذهب تشیع استفاده می‌نمایند؛ لذا مومنین باید همیشه نسبت به این دسیسه و حربه‌ها هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه از اوایل انقلاب اسلامی ملی گرا‌ها و طرفداران نهضت آزادی بسیار دنبال این بودند که روحانیت را از میدان تبلیغ و اثرگذاری خارج نمایند، ابراز نمود: در این سال‌ها دستگاه تبلیغی دشمن به صورت غیرمستقیم حامی هیئات و محافل سکولار بوده و به تشویق افرادی که دین را از سیاست جدا می‌دانند پرداخته است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به سومین شیوه دشمن برای ضربه زدن به اسلام بیان کرد: دشمن آندسته از روحانیون، مداحان و اثرگذاران مجالس مذهبی که توانایی جریان سازی اجتماعی در ابعاد مختلف جامعه را داشته همواره مورد تخریب جدی خود توسط رسانه‌های خارجی و داخلی قرار داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه اختلاف سلایق نباید بهانه دست دشمن دهد، اذعان داشت: به همین جهت تمامی تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی باید اصرار داشته باشند که از روحانیون انقلابی در مجالس استفاده شود و چهره‌های انقلابی غیر روحانی نیز در محافل بصیرتی و تحلیلی مردم را از بیانات خود بهره‌مند کنند.

وی همچنین ادامه داد: مسئولین هیئات مذهبی مراقب باشند به بهانه اینکه می‌خواهیم اخلاق فردی اعضا و شنوندگان مراسمات هیئت را ارتقا دهیم در دام سکولار اندیشان و انجمن‌های حجتیه گرفتار نشوند، زیرا این افراد که با تابلوی سکولاری و ضد سیاست انقلابی به مجالس ورود نمی‌کنند و چه بسا از بیان شیرین و وجهه اخلاقی خوبی هم برخوردار هستند، ولی به طور مثال حاضر به موضع گیری علیه جنایات یزیدگونه رژیم جعلی صهیونیستی و حمایت از فلسطین نیستند.

حجت الاسلام مهدوی در پایان تصریح کرد: شایسته است مومنین ضمن تاکید بر پر رونق نمودن مجالس دینی نسبت به این سه خط خطرناک هشیاری لازم را همچنان داشته باشند.

1402/09/21

تعداد بازدید: 9
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T