مرکز هنری رسانهای نهضت | نگاه حجتالاسلام مقدسیان به چگونگی شکلگیری نگرشهای دینی در کودکان؛
چگونه برنامههای فرهنگی میتوانند دین را برای نسل جدید جذابتر کنند؟
سازمان هیأت | سامانهای برای برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری
معاون سازماندهی سازمان هیأت و تشکلهای دینی از فعال شدن سامانه «صدای هیأت» برای برگزاری هرچه بهتر هیات های عزاداری در ایام فاطمیه خبر داد.
به گزارش روابطعمومی سازمان تبلیغات اسلامی، معاون سازماندهی سازمان هیأت و تشکلهای دینی گفت: سامانه «صدای هیأت» را برای برگزاری هرچه بهتر هیأتهای عزاداری در ایام فاطمیه همچون مناسبتهای گذشته دیگر فعال کردهایم.
حجتالاسلام محمد خانجانی معاون سازماندهی سازمان هیأت و تشکلهای دینی با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) اظهارداشت: سازمان هیأت و تشکلهای دینی، سامانه «صدای هیأت» را برای برگزاری هرچه بهتر هیأتهای عزاداری در ایام فاطمیه همچون مناسبتهای گذشته دیگر فعال کرده است.
۲ بخش مجزا سامانه صدای هیأت برای مردم و مسوولان هیأتها
وی با اشاره به اینکه در این سامانه دو بخش مجزا هم برای مسئولین هیأتها و دیگری برای عموم مردم وجود دارد، گفت: در بخش اول مسئولین هیأتها میتوانند مشکلات و چالشهای اجرایی خود را با مراکز و ارگانهای مربوطه مطرح کنند. در این مرحله سازمان هیأت و تشکلهای دینی، همراه، همصدا و پیگیر گزارشهای مسئولین هیأتها برای رفع مشکلات آنها میشود.
خانجانی گفت: در بخش دوم هم عموم مردم میتوانند نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود درباره نحوه برگزاری مراسم را مطرح کنند. به این ترتیب به برگزاری باشکوه هیأتهای مذهبی و عرض ارادت کمک خواهد شد.
بیش از ۱۵ هزار گزارش تاکنون به سامانه صدای هیأت رسیده است
معاون سازماندهی سازمان هیأت و تشکلهای دینی با بیان اینکه این سامانه در بازههای مناسبتی گذشته مورد استقبال مردم و هیأتها قرار گرفته است، گفت: از محرم ۱۴۰۰ که اوج شیوع کرونا و برگزاری مجالس عزاداری بود تاکنون، بیش از ۱۵ هزار گزارش به این سامانه ارسال شده است و توسط کارشناسان سازمان در ستاد و استانها مورد بررسی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: برای رسیدگی و پیگیری امور هیأتها، ۴۲۰ دفتر در سراسر کشور پاسخگوی هیأتهای مذهبیاند. مردم یا مسئولان هیأتها برای ارسال گزارشهای خود باید عدد ۱ را به سامانه ۱۰۰۰۴۶۱۵ ارسال کنند یا میتوانند گزارشهای خود را در سامانه sedayeheyat.ir ثبت کنند. پس از ثبت ابتدا گزارشها در ستاد سازمان بررسی شده و به بخشهای مرتبط در ستاد یا استانها ارجاع داده میشود و آنها نیز موظف هستند در مدت زمان کوتاهی نسبت به آن پاسخ دهند تا به مخاطب ارائه شود. این گزارشها ممکن است به اقدام عملی درخصوص هیأتها منجر شود که توسط کارشناسان استانی پیگیری میشود. وی گفت: سامانه صدای هیأت در واقع میخواهد مشکلات و نظرات مردم در هیأتها را به گوش همگان برساند.
1402/09/21
T
T