مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

مروج سبک زندگی فاطمی باشیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

مروج سبک زندگی فاطمی باشیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برخی از مفاهیم خطبه های حضرت فاطمه(س) گفت: هدف از جلسات ایام فاطمیه ترویج سبک زندگی دینی است.

مروج سبک زندگی فاطمی باشیم

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در همایش فاطمیون با اشاره به برخی از فضائل حضرت زهرا (س) اظهار کرد: طبق روایات رسیده از معصومین خداوند برای تسلی حضرت فاطمه (س) بعد از رحلت رسول مکرم اسلام (ص) امین وحی، جبرائیل را خدمت ایشان می‌فرستاد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: از حضرت مهدی (عج) نیز نقل‌شده است که حضرت فاطمه (س) اسوه و الگو برای من است که این جمله از زبان منجی عالم بشریت نیز فضیلتی مهم برای ایشان است.

هدف از جلسات فاطمی

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: هدف از برگزاری جلسات در ایام فاطمه ترویج سبک زندگی حضرت فاطمه (س) است که این مهم باید موردتوجه و مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه سخن از عملیات فاطمیه و عملیات محرم می‌زنیم، افزود: دشمن می‌داند که برای ضربه زدن به جامعه ما باید سنگر‌های ارزشی را بزند و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های جدی را انجام داده و نیرو تربیت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: دشمن می‌خواهد ماهیت عزاداری‌ها که از آن روش و منش اهل‌بیت (ع) بیرون می‌آید را تغییر دهد که البته درمجموع به نتیجه از که کار خود نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: به‌واسطه همان جلسات عزاداری‌های محرم، در سالگرد اغتشاشات نتیجه مدنظر دشمن حاصل نشد.

اشاره به برخی از سؤالات ذهنی دانش آموزان

وی با اشاره به اینکه طبق یک پژوهش و بررسی در ماه‌های اخیر بیشترین سؤال ذهنی دانش آموزان و جوانان (حدود ۶۵ درصد سؤالات) درباره معاد، قیامت و … است، گفت: استکبارستیزی‌ها نیز از نگاه توحیدی حاصل می‌شود و از این نظر ترویج اندیشه توحیدی و معاد را باید موردتوجه قرار دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به خطبه‌های حضرت فاطمه (س) است، بیان کرد: حضرت در خطبه‌های خود به‌صورت مبنایی از اسلام، توحید، شرکت و نفاق سخن می‌گوید که از خطبه‌های امیرالمؤمنین چیزی کم ندارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با طرح این سؤال که آیا توانسته‌ایم، چون حضرت فاطمه (س) تبیین گری کنیم، یادآور شد: فاطمیه فرصتی برای تبیین گری و پاسخ به سؤالات ذهنی جوانان است.

وی گفت: ما امروز باید دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه استکبارستیزی، امریکا ستیزی و انتخابات پیش رو درک کرده و برای آنان تبیین گری داشته باشیم که از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: در ترویج زندگی اسلامی و دینی باید در مواقعی از آبرو نیز گذشت و ایثارگری داشته باشیم.

1402/09/22

تعداد بازدید: 5

T

T