حجت الاسلام کارگر خبر داد:

مشارکت بالای بانوان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در طرح «مستورا»

حجت الاسلام کارگر خبر داد:

مشارکت بالای بانوان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در طرح «مستورا»

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس آمار موجود بالاترین درصد مشارکت در این طرح مربوط به حوزه بانوان و نوجوانان است البته باید توجه داشت طرح مستورا آغاز طرح‌های حفظ موضوعی قرآن کریم است.

مشارکت بالای بانوان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در طرح «مستورا»

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: حفظ موضوعی قرآن کریم یکی از موضوعاتی است که مورد تاکید و سفارش رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: حفظ قرآن درحقیقت یکی از وظایف دینی انسان‌ها به شمار می‌آید که توسط بزرگان و علما نیز سفارش شده، اما ممکن است عموم مردم از شرایط لازم برای حفظ قرآن کریم برخوردار نباشند و همین موضوع اهمیت حفظ موضوعی قرآن کریم را نمایان می‌کند چراکه حفظ موضوعی برای بخش زیادی از جامعه قابل انجام است.

وی ادامه داد: سازمان دارالقرآن با این هدف که حفظ قرآن کریم توسط بخش قابل توجهی از جامعه انجام شود طرح حفظ موضوعی قرآن کریم را در حوزه تخصصی و عمومی آغاز کرد و در اولین گام نیز طرح مستورا اجرا شد که در این طرح ۱۲ فراز و ۱۴ آیه از قرآن کریم با موضوع زن و خانواده انتخاب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر با اشاره به اینکه در طرح مستورا سه گام صحت حفظ، حسن تلاوت و حسن تبیین مورد تاکید قرار داشت، عنوان کرد: درحقیقت در حفظ موضوعی قرآن کریم فرد باید قادر باشد آیات را به حافظه بسپارد و آن‌ها را به خوبی و با صحت تلاوت کند همچنین فرد باید بتواند درخصوص آیات نکاتی را تبیین کرده و توضیح دهد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آیات انتخاب شده در طرح مستورا در کتابی با عنوان مستورا جمع‌آوری شد که در این کتاب سه هدف مهم صحت حفظ، حسن تلاوت و حسن تبیین مورد توجه قرار گرفت یعنی نکات حفظ و تلاوت آیات ذکر شده همچنین در این کتاب تبیین روان و امروزی آیات نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: طرح مستورا از تاریخ ۲۰ آبان ماه سال جاری شروع شد و در تاریخ ۲۰ آذرماه نیز به اتمام رسید، نتایج نهایی طرح مستورا نیز در تاریخ ۲۳ آذرماه اعلام شد که بالغ‌بر ۲۵۰ هزار نفر در کشور در این طرح شرکت داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر یادآور شد: طرح مستورا یک برنامه ملی بود که کلاس‌های آموزشی آن با حضور اساتید توانمندی در حوزه‌های حفظ، قرائت و تبیین قرآن کریم برای دو گروه نوجوانان و عموم مردم هرشب در پیام‌رسان‌های شاد و روبیکا به صورت زنده برگزار می‌شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی طرح مستورا در پیام‌رسان‌های شاد و روبیکا هرشب آزمونی برگزار و پس از انجام قرعه‌کشی جوائزی به افراد حاضر در کلاس‌ها اهدا می‌شد با پایان یافتن طرح مستورا نیز در تاریخ ۲۰ آذرماه آزمون کلی برگزار و به افراد منتخب جوائز اعطا شد.

وی با اشاره به اجرای طرح کتابخوانی هفتگی در اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، افزود: درحال حاضر کتاب مستورا محور این طرح قرار گرفته و این طرح تا میلاد حضرت زهرا (س) ادامه خواهد داشت و به افرادی که بتوانند ۱۲ آیه موجود در کتاب مستورا را حفظ کرده و بر تبیین آیات مسلط باشند جوائزی اهدا خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر با اشاره به استقبال بالای نوجوانان و بانوان از طرح مستورا، ادامه داد: براساس آمار موجود بالاترین درصد مشارکت در این طرح مربوط به حوزه بانوان و نوجوانان است البته باید توجه داشت طرح مستورا آغاز طرح‌های حفظ موضوعی قرآن کریم است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان مقرر است طرح حفظ ۳۰ آیه متناسب با ۳۰ روز این ماه با موضوعات مشخص اجرا شود که کتاب این طرح نیز درحال تدوین است همچنین یک طرح بلندمدت از ماه رمضان امسال تا ماه رمضان سال آینده اجرا خواهد شد و برآورد می‌شود با اجرای این طرح‌ها طی یک سال آینده پنج میلیون نفر از مردم کشور به واسطه حفظ آیات با قرآن کریم انس بگیرند.

وی تصریح کرد: در طرح مستورا شش جلسه برنامه آموزشی برای حافظان قرآن کریم در مراکز و خانه‌های قرآن شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری برگزار شد و مقرر است به تمامی افرادی که در این کلاس‌ها شرکت داشتند و موفق به دریافت نمره قبولی شده‌اند گواهینامه تعلق بگیرد.

1402/10/03

تعداد بازدید: 4

T

T