کارگاه آموزشی سواد رسانه همدان

سواد رسانه‌ای به عنوان مهارت‌های اساسی انسان امروز

کارگاه آموزشی سواد رسانه همدان

سواد رسانه‌ای به عنوان مهارت‌های اساسی انسان امروز

حجت الاسلام طالبی در کارگاه آموزشی سواد رسانه گفت: در عصر مدرن، تکنولوژی به سرعت در حال تغییر و تحول می‌باشد و به دنبال آن فرصت‌های تکوین و تاثیرپذیری را برای انسان‌ها ایجاد می‌کند. تکنولوژی هر یک از جوانب اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی، روحی و ... زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سواد رسانه‌ای به عنوان مهارت‌های اساسی انسان امروز

سواد رسانه‌ای به عنوان مهارت‌های اساسی انسان امروزبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان ویژه مربیان و معاونین پرورشی مدارس آموزش و پرورش نواحی برگزار شد، حجت‌الاسلام طالبی بعنوان استاده دوره با ارائه تعریفی از سواد رسانه‌ای پرداخت و گفت: نوعی از درکِ متکی بر مهارت که با آن می‌توانیم انواع رسانه‌ها و تولیدات آن‌ها را شناخت و تفکیک کرد.

حجت‌الاسلام طالبی به اهمیت و لزوم فراگیری سواد رسانه‌ای در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر قدرتِ رسانه‌ها باعث می‌شود تا مردم بسیاری از اتفاقات دنیا را از دیدگاه قدرت‌های بزرگ ببیند. یعنی مردم آنچه را می‌بینند که قدرت‌ها می‌خواهند. پس باید دانش خود را در خصوص رسانه‌ها بالا ببریم و با تحلیل درست متوجه اتفاقات پیرامون خود شویم.

وی افزود: در حال حاضر کشور ما با توجه به تعداد رسانه‌های موجود، در جایگاه ۳۵ دنیا قرار دارد در حالی که بسیاری از کشور‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت بسزایی در این حوزه داشته اند و قدرت‌های دنیا در تلاشند در کشور‌های در حال توسعه در حوزه رسانه سرمایه گذاری صورت بگیرد تا تاثیر گذاری خود را بر آن کشور‌ها داشته باشند و هر روز بر سلطه خود بیفزایند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اصلی‌ترین اهداف رسانه‌ها تصریح کرد: تلاش برای شکل دادن، تقویت کردن و تغییر رفتار احساس یا فکر در مورد یک موضوع و یا عملی را از مهم‌ترین اهداف رسانه‌ها می‌توان برشمرد.

حجت‌الاسلام طالبی در ادامه با اشاره به سیر تحول رسانه‌ها در دنیا یادآور شد: در حال حاضر انواع رسانه‌های شنیداری، مکتوب، دیداری، مجازی و واقعیت مجازی وجود داشته و امروزه انواع این رسانه‌ها برای مردم در دسترس است.

وی سپس با اشاره به دلایل نیاز به سواد رسانه‌ای گفت: امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که خواسته یا ناخواسته در شرایط اشباع رسانه‌ای قرار گرفته ایم در حالی که رسانه‌ها به دلیل شرایط و منافع خود همه واقعیات را بیان نمی‌کنند و با توجه به سیاست‌های رسانه‌ای خود، به مردم خوراک‌های اطلاعاتی می‌دهند.

1402/10/17

تعداد بازدید: 8
قلوبنا معکم
آیکون توانخواهان

T

T