رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم:

پیش‌بینی حضور ۴۰۰ نفری قشموندان در اعتکاف

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم:

پیش‌بینی حضور ۴۰۰ نفری قشموندان در اعتکاف

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: سه مسجد آماده میزبانی از معتکفین است و با توجه به جمعیت تلفیقی این جزیره، پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۰۰ نفر در اعتکاف شرکت کنند.

پیش‌بینی حضور ۴۰۰ نفری قشموندان در اعتکاف

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی کاظمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی جزیره قشم در گفتگو با روابط عمومی با بیان اینکه مهم‏‌ترین خاصیت اعتکاف، رویش اندیشه ‏ها و تفکرات پاک در عرصه پیشرفت و تعالى معنوى است، اظهار کرد: این مراسم معنوی با توجه به ویژگى‌هاى منحصر به فردى که دارد در ردیف رویش‏گرترین و تعالى ‏بخش ‏ترین ‏ها تعریف مى‌‏گردد.

وی افزود: ثمره اعتکاف صرفا گوشه‌نشینی نیست بلکه توصیه شده اعتکاف‌ها در مساجد جامع انجام شود که جمعی حضور داشته باشند در دوران اعتکاف با دوری از لذّت‌های دنیوی و عبادت، پراکندگی قلب و روح اجتماع پیدا می‌کند و قلب سلیم به ارمغان می‌آید و انسان به فرصت مراقبه نفس دست پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی همچنین گفت: انس با خدا از جذابترین جاذبه‌های اعتکاف است که جوانان را به سوی خود می‌کشاند و درباره اهمیت اعتکاف همین بس که اعتکاف معادل طواف خانه خداست.

وی به نقش اعتکاف در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اعتکاف برای رفع مشکلات مردم و جامعه موثر است، این سنت حسنه، در بروز و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جزیره قشم گفت: ۳ مسجد جهت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف درنظر گرفته شده و با توجه به جمعیت تلفیقی جزیره قشم، پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ نفر در این مراسم حضور یابند.

1402/10/19

تعداد بازدید: 5

T

T