نشر بین‌الملل | جدیدی مطرح کرد:

کتاب «کتونی‌های کوکام» تعامل را آموزش می‌دهد

نشر بین‌الملل | جدیدی مطرح کرد:

کتاب «کتونی‌های کوکام» تعامل را آموزش می‌دهد

نویسنده کتاب «کتونی‌های کوکام» گفت: هدفم از نگارش این کتاب، این بود که تاثیر جنگ روی نوجوانان را روایت کنم.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبليغات اسلامی، فاطمه جدیدی نویسنده کتاب «کتانی‌های کوکام» گفت: داستان کتاب درباره سه نوجوان است که در روستای نخل یوسف با یکدیگر همکلاسی و دوست هستند و تاریخ دوستی آن‌ها به روز‌های قبل از آغاز جنگ تحمیلی برمی گردد.

وی با بیان اینکه مهران، عباس و رضا شخصیت‌های اصلی کتاب کتانی‌های کوکام هستند، افزود: سه نوجوان در حال چینش خرما‌ها هستند که یکباره متوجه می‌شوند عراق به روستای آن‌ها حمله کرده است. تلاش می‌کنند تا از خانواده مهران که در محاصره قرار گرفته اند خبری بگیرند.

جدیدی گفت: قصه‌های کتاب با درام و تعلیق در روابط پسر بچه‌ها شکل می‌گیرد. این سه نوجوان یاد می‌گیرند که در سختی‌ها با هم یکدست شوند، به حرف مشترک برسند و به یکدیگر محبت کنند. حتی در این راه، بگومگو‌های خود را به فراموشی می‌سپارند و تنها به فکر رفع مشکل مادر دوست خود هستند.

این نویسنده گفت: تلاش کردم تا به نوجوانان بگویم که رسیدن به هدف ساده نیست. همچنین آثار دفاع مقدسی تاکنون زیاد تولید شده، به همین دلیل من نمی‌خواستم صرفا جنگ را به نوجوانان معرفی کنم. بیشتر به دنبال نشان دادن تاثیر جنگ روی نوجوانان بودم. اینکه جنگ با نوجوانان چه کرد و چگونه آدم‌ها را بالغ می‌کند. همچنین دوست داشتم زمانی که نوجوان امروز این کتاب را می‌خواند احساس نکند که یک قصه کلیشه‌ای است می‌خواستم خودم خالق داستانش باشم.

وی در خصوص ضرورت نگارش داستان‌های قهرمان محور برای نوجوانان گفت: داستان بدون قهرمان شکل نمی‌گیرد. ضعف بسیاری از داستان‌های امروزی نبود قهرمان است.

کتاب «کتانی‌های کوکام» نخستین بار در انتشارات چاپ و نشر بین الملل به چاپ رسیده است.

منبع: صدا و سیما

1402/10/20

تعداد بازدید: 3

T

T