کد خبر: ۱۰۹۳۳
در نشست حلقه‌های جوانان بهشتی اهل سنت بیان شد؛

عشق به امام حسین (ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه با اشاره به محبت و ارادت فراوان اهل سنت به اهل بیت پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: عشق به امام حسین علیه‌السلام شیعه وسنی نمی‌شناسد.
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست حلقه های جوانان بهشتی اهل سنت در شهرستان بندرلنگه از توابع استان هرمزگان برگزار شد.

این نشست که با حضور نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ، امام جمعه اهل سنت ، بخشدار مرکزی ،رئیس اداره تبلیغات اسلامی ،مسئولین ادارات ،علما، طلاب، اساتید دانشگاه، دانشجویان و مدیران اهل سنت شهرستان بندرلنگه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بندرلنگه برگزار شد.

حجت الاسلام خلیفاوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه با بیان محبت و ارادت فراوان اهل سنت به اهل بیت پیامبر اشاره کرد ؛عشق به امام حسین شیعه وسنی نمی شناسد، وی با اشاره به روایت پیامبر اسلام «الحسن و الحسین سیدا شباب اهل الجنه» بیان کرد: در جامعه ایمانی و در مسیر راهبردی، چگونگی الگوگیری برای نسل امروزی و اهتمام به مسائل جامعه، همچنین امور مسلمین به عنوان یکی از شاخصه های رفتاری حسنین است.

شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت بندرلنگه نیز در سخنان خود با اشاره به حدیث معروف  «حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَیْناً حُسَیْنٌ سِبْطٌ مِنَ الْأَسْبَاطِ» گفت : این حدیث فراتر از یک ارتباط سببی ، نسبی یا خونی است. یعنی آن چه که در وجود رسول خدا بوده در وجود امام حسین وجود داشته است. ( اخلاق او منش ، شجاعت و دلیرمردی ، غم و غصه‌ )که برای امت می‌خورد او هم اینگونه بود.

وی گفت: هدف و راه امام حسین علیه‌السلام امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود قیام امام حسین علیه‌السلام وحدت و همدلی میان تمام مذاهب بود امام حسین علیه‌السلام متعلق به تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است.

خلیفاوی در ادامه تصریح کرد: مکتب سیدالشهدا مکتب گذشت، ایثار و آزادگی است هدف بزرگ نهضت امام حسین (ع) حفظ اسلام و مبارزه با ظلم بود و این عاملی است که باعث شده بعد گذشت قرن‌ها هنوز محرم ماه عزا برای مسلمانان باشد.

وی افزود جهت‌گیری و پیوستگی اجتماعی و ولایت مومنین بر یکدیگر تاکید کرد.

و با اشاره به اهمیت عزاداری در ماه محرم گفت: نباید اجازه داد عظمت و بزرگی عاشورای حسینی به‌دست فراموشی سپرده شود و دشمنان این مراسم مذهبی مهم را به چالش کشیده و کمرنگ کنند.

در پایان جلسه هر کدام از مدعوین نظراتی در مورد ویژگی‌های حسنین را بیان کردند و در آخر ایده‌های خود را در جهت تحقق در جامعه به کار برده شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار