کد خبر: ۱۶۳۶۵
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد فقیه مطرح کرد؛

مهمانی غدیر، انسجام اجتماعی حول محور مقدسات

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مهمانی عید غدیر باعث جذب ضعیف‌الایمان‌ها و انسجام اجتماعی حول محور مقدسات می‌شود.
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد فقیه، پیرامون اهمیت واقعه غدیر گفت: واقعه غدیر بعد از بعثت پیامبر (ص) مهمترین واقعه تاریخ اسلام است و با نام عیدالله الاکبر شناخته می‌شود.

وی افزود: واقعه غدیر آن‌گونه که از آیات قرآن کریم برمی‌آید، ثمره بعثت نبی مکرم اسلام (ص) است و به دلیل تداوم راه پیامبر (ص) اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چنانچه در قرآن کریم خطاب به حضرت رسول (ص) آمده است که اگر ولایت علی (ع) و اولاد علی (ع) را ابلاغ نکنی، گویی که رسالت خود را به اتمام نرسانده‌ای و امر اسلام ابتر خواهد ماند.

این استاد دانشگاه گفت: پیامبر (ص) از ایمان‌های ضعیف مردم و تشکیلات قدرتمند اقلیت منافق هراس داشتند؛ چون از اوایل بعثت زمینه پذیرش را کمتر در آن‌ها دیده بود، به همین دلیل تمهید حضرت برای ابلاغ این امر با ایجاد حساسیت و چیدن برنامه چند روزه و بیعت گرفتن رسمی انجام گرفت تا رسما در تاریخ ثبت شود و کسی را یارای انکار آن نباشد. کسی که بخواهد واقعیت را بشناسند و به سعادت و کمال برسد با واقعه غدیر حجت بر او تمام شده و این از موهبت‌های غدیر است.

فقیه ادامه داد: اگر مردم ماهیت غدیر را درک می‌کردند، اجازه اهمال در آن را از سوی منافقان با توجیهات عوامانه مثل جوان و خشن بودن امام علی (ع) نمی‌پذیرفتند و شجره بنی‌امیه روی کار نمی‌آمد، امام حسین (ع) به مسلخ کربلا نمی‌رفت و فتنه‌ها ایجاد نمی‌شد. حالا که این‌گونه رقم نخورد، برماست که به وسعت کم‌کاری تاریخ در این قضیه بپردازیم. بنابر توصیه پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر هم درخواست شده این پیام را به فرزندانمان به عنوان یک سنت حسنه خانوادگی و به جامعه و جهانیان به عنوان یک خبر تاریخی موثر و حرکت آفرین برسانیم. نباید فکر کنیم غدیر تمام شده است. اگر خطبه غدیر را خوانده باشیم، می‌فهمیم که غدیر همچنان ادامه دارد؛ چراکه در این خطبه پیامبر (ص) ولایت امیرالمومنین (ع) و تک تک ائمه (ع) را نام بردند و برای ایشان بیعت گرفتند.

وی با بیان اینکه در بطن پیام غدیر پیام انتظار و ایجاد مقدمات ظهور منجی به صورت پررنگ نهفته است، افزود: این پیام را باید در ابعاد گوناگون توام با شور و احساس و شعور و منطق به گوش همه رساند. اگر درباره محرم هم این منطق و شعور نبود، امروز فراموش می‌شد و سیل عظیم اربعین و این حرکت بزرگ جهانی پیش نمی‌آمد. یکی از مصادیق این شور و هیجان و ظهور احساسات صادقانه برپایی جشن‌های گسترده غدیر در هر کوی و برزن است و این به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: جشن غدیر باعث تقویت امید در دل شیعیان، جذب ضعیف‌الایمان‌ها، ناامید شدن دشمنان و ایجاد جلوه‌ای برای جبهه حق شده است. این‌ها از برکات این میهمانی گسترده است.

وی در پایان به پیام رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مهمانی میلیونی غدیر نشان داد که مردم طرفدار دین هستند و این‌گونه کار‌ها نماد دین‌داری مردم است که باید تقویت شود. این کار‌ها انسجام اجتماعی حول محور مقدسات را فراهم می‌کند. مانع گسست اجتماعی و دوقطبی‌های کاذب می‌شود، این‌ها بزرگترین دستاورد تجمعات عید غدیر است. ان‌شاالله این جشن‌ها و موکب‌های میلیونی به یک فرهنگ تبدیل شود.

 

منبع: ایکنا  

 

میهمانی غدیر؛ انسجام اجتماعی حول محور مقدسات

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار